این ورزش هیجانی در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای با ۱۱ بازیکن انجام می شود که در بازی های رفت و برگشتی گاهی وقت های اضافه و پنالتی نیز به آن افزوده می شود. طول زمین این بازی جهانی ۹۰ تا ۱۲۰ متر و عرض آن ۴۵ تا ۹۰ متر است. جام جهانی این ورزش هیجانی از بزرگ ترین رویداد های ورزشی در تمام کشور ها می باشد که هر چهار سال یک بار یکی از کشور ها میزبان برگزاری آن می باشد.

علاوه بر جام جهانی مسابقه های بین المللی دیگری مانند بازی‌ های المپیک تابستانی، جام کنفدراسیون‌ها، جام باشگاه‌ های جهان، جام ملت ‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا نیز رایج است. لیگ های زیاد دیگری مانند لا لیگا و لیگ برتر انگلستان در سایر کشور های جهان به وجود آمده است که نوعی مسابقات داخلی همانند فوتبال محسوب می شوند. از طرفی دیگر فوتبال همانند سایر رشته های ورزشی دیگر ضوابطی دارد که قوانین فوتبال نامیده می ‌شوند که هر کس خلاف آن ها عمل کند توسط فیفا تنبیه می شود.

برای مدرسه فوتبال شیراز  به آسان اسپرت مراجعه کنید.


بهترین مربی فوتبال ایران


یک تیم فوتبال برای برندن جام جهانی و بالا بردن پرچم کشور خود باید بهترین عملکرد و توانایی را داشته باشد و این عملکرد و مهارت تنها با مربی های فوق العاده امکان پذیر است. آیا شما هم از بهترین مربی فوتبال ایران بی خبر هستید؟ یا شما هم نمی دانید که بهترین مربی فوتبال ایران کیست که تیم ملی ما انقدر موفق است؟ جواب همه ی سوال های شما در مورد بهترین مربی فوتبال ایران پیش ماست. در ادامه برخی از بهترین مربی فوتبال ایران را برای آگاهی هر چه بیشتر شما مطرح کرده ایم :
• حسین فرکی : این فرد در ابتدا مربی تیمی شد که فصل قبل از نامزد های سقوط به لیگ دسته یک محسوب می شد. این فرد با اینکه آن که مانند سایر تیم ها فصل بدنسازی و آماده سازی را سر وقت آغاز نکرد تیم را با هدایت خوب در جاده موفقیت قرار داد. در حقیقت این مربی تا اینجای کار خود نشان داده است که موفقیت تیمی تنها در اختیار داشتن ستاره ها و پول خرج کردن های زیاد نمی باشد بلکه این فرد نشان داده که موفقیت پیروی کردن از تاکتیک های روز و همدلی و تعصب تیمی خلاصه می باشد.
• عبدالله ویسی : این مربی جوان وقتی از نیمه های فصل نهم تیم صبای قم را تحویل گرفت هیچ کسی مربی گری و تیم اش را قبول نداشت. با گذشت زمان این فرد نه تنها جایگاه تیم صبا را در لیگ حفظ کرد بلکه برای حضور در لیگ دهم نیز بدون اتکا به نام ها تلاش کرد با تشکیل تیمی جوان در کنار تنها چند بازیکن با تجربه هسته تیمی قابل احترام و غیرقابل پیش بینی را تشکیل دهد.
• امیر قلعه نویی : این مربی به استاد جمع و جور کردن تیم ها و قرار دادن آن ها در سریع ترین زمان ممکن در ردیف تیم های مدعی می باشد. این مربی که برای دو فصل پشت سر هم تی سپاهان را قهرمان لیگ نهم و دهم کرد، برای فصل یازدهم به تیم تراکتور سازی آمد تا هواداران پرشور تبریزی که سودای قهرمانی دارند به درجات خوبی برسند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/18/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/