در ابتدایی ترین مباحث آموزش فوتبال باید با زمین فوتبال و مناطق آن آشنا شوید. در حالت کلی یک زمین فوتبال استاندارد بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر طول و ۶۴ تا ۷۵ متر عرض باید داشته باشد. دروازه ها ۳/۷متر طول و ۴/۲ متر ارتفاع دارد. هر زمین فوتبال به سه منطقه تقسیم میشود که به تربیت عبارتند از:

• منطقه ی دفاعی (یک سوم دفاعی) : منطقه ای که بازیکنان دفاعی و دروازه بان در آن قرار دارند.
• منطقه ی میانی (بازی سازی ) : منطقه ای که در آن بازیکنان هافبک قرار دارند.
• منطقه ی تهاجمی (حمله ) : منطقه ای که در آن بازیکنان مهاجم قرار دارند و در واقع منطقه ی دفاعی حریف است.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی  به آسان اسپرت مراجعه کنید.


زمین فوتبال

اموزش تکنیک فوتبال شامل چه مباحثی است؟


درحالت کلی تکنیک های اصلی فوتبال شامل پاس دادن، شوت زدن، تکنیک های حمل توپ، دریبلینگ، ضربات ایستگاهی، هد زدن، دفاع کردن، تکل زدن و… است که برای بررسی هرکدام به یک مطلب کامل و مجزا نیاز است. اما میتوان به چند مورد از مهمترین آنها پرداخت:


آموزش زدن شوت در فوتبال


ابتدا یک نیم نگاهی به هدف خود بیاندازید تا بدانید به کجا میخواهید شوت کنید و سپس به توپ نگاه کنید. یک پا را ب هعنوان تکیه گاه در کنار توپ و هم راستا با ضربه بگذارید، نیم تنه ی بالای خود را کمی به سمت هدف متمایل کنید و با پای دیگر ضربه بزنید. شوت های قوی را با روی پا ( روی بند کفش ) و ضربه های زاویه دار را با کنار پا بزنید . توجه کنید که مسیر انتخابی حرکت توپ موانع انسانی کمی داشته باشد.
هرچه شوت شما به زمین نزدیک تر باشد احتمال موفقیت آن بیشتر است . در یک پژوهش مشخصی شد از هر ۱۰۰ توپی که به سمت بالای دروازه زده میشود حدود ۸% به گل ختم میشود. این عدد برای ارتفاع متوسط دروازه حدود ۶-۷ درصد و برای شوت هایی که با ارتفاع کم به دروازه میرسند ۲۰ درصد است .


منبع: