دریبل کردن که یکی از تکنیک های بسکتبال می باشد می دانید چه زمان آغاز می شود؟ دریبل در بسکتبال زمانی آغاز می شود که شما بتوانید کنترل توپ را در دستان خود داشته باشید. به عبارتی دیگر شما باید توپ را در اختیار بگیرید تا با پرتاب کردن و زدن آن در تماس با زمین بتوانید آن را قبل از اینکه فرد دیگری برخورد کند لمس کنید. همچنین زمانی دریبل در بسکتبال تمام می شود که شما آن را با دست بگیرید و اجازه دهید توپ در دستانتان استراحت کند.

در اصل برای دریبل در بسکتبال وقتی که توپ با دست شما در تماس نیست تعداد گام هایی که می خواهید بردارید محدود نیست. همچنین برای دریبل در بسکتبال باید بدانید که شما مجاز نیستند بعد از پایان دریبل اول اقدام به دریبل زدن برای بار دوم کنید. از این رو اگر این کار را انجام دهید مرتکب خطای دبل می شوید که مربیان با شما برخورد خواهند کرد.

برای آموزش بسکتبال به اسان اسپرت مراجعه کنید.


بررسی مهم ترین اصطلاحات بسکتبال


وقتی شما به دنبال یادگیری تکنیک های بسکتبال  و مهارت های اصلی بسکتبال هستید باید سری هم به اصطلاحات بسکتبال بزنید تا با آگاهی کامل در این رشته ورزشی ورود کنید. در اصل آگاهی از اصطلاحات بسکتبال به شما کمک می کند بیشتر سر از این رشته ورزشی هیجانی در بیاورید و به حرکات بسکتبال بهتر مسلط شوید و چی از این بهتر؟ از این رو در ادامه برخی از مهم ترین اصطلاحات بسکتبال را برای شما مطرح کرده ایم. مهم ترین اصطلاحات بسکتبال عبارت هستند از :
• خط پایانی زمین یاend line به فاصله ی بین دو کرنر گفته می شود.
• خط کناری زمین یاside lined به خط طولی زمین گفته می شود.
• خط پرتاب آزاد یاfree throw line محلی است که از پشت آن پرتاب آزاد انجام می شود.
• گوشه یاcorner تقاطع خطوط طولی و عرضی زمین می باشد.
• خط نیمه یاhalf court line به خط وسط زمین گفته می شود.
• خط سه امتیازی یا three point line پرتاب از پشت آن ۳ امتیاز محسوب می شود.
• منطقه رنگی یا paint به داخل مستطیل منطقه رنگی گفته می شود.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/08/%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/