هدف رشته ورزشی جذاب بدن سازی افزایش حجم عضله های بدن می باشد که این عضلات همواره باید بدون چربی باشد. به همین دلیل وقتی به سراغ این رشته ورزشی می روید با وزنه های سنگین مواجه می شوید چون شدت تمرین در این رشته آنقدر بالا است که عضلاتتان را به نقطه شکست می رساند جوری که عضلاتتان به جایی خواهند رسید که دیگر توانی برای انجام این برنامه را ندارند و آن چیزی که بعد از استراحت و تغذیه مناسب برای آن ‌ها رقم خواهد خورد، داشتن ماهیچه ‌هایی قوی و حجیم است.
اما در رشته ورزشی هیجانی فیتنس هدف داشتن عضلاتی حجیم و حجیم کردن آن ها با وزنه های بزرگ نیست بلکه هدف در این رشته ورزشی شکل گیری ماهیچه ها و متناسب بودن عضلات می باشد که در اخر فرد یک بدن خوش فرم و عاری از چربی داشته باشد. به همین دلیل بخش عمده ای از برنامه های فردی که فیتنس کار می کند تمرین های هوازی می باشد و از وزنه ها کمتر استفاده خواهید کرد و اگر هم استفاده کنید سبک خواهند بود.

 

براي سالن بدنسازي به اسان اسپرت مراجعه كنيد.


فیتنس چیست و بدنسازی


فواید فیتنس اسپرت چیست؟


دوست دارید بدانید فواید فیتنس اسپرت چیست تا همین حالا به سراغ ثبت نام در یک کلاس فیتنس اسپرت بروید؟ به شما تبریک می گوییم چون اگر بدانید فواید فیتنس اسپرت چیست همین حالا در صدد خواهید آمد که به سراغ فعالیت در این رشته ورزشی بروید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر بدانیم فواید فیتنس اسپرت چیست. مهم ترین و شایع ترین فواید فیتنس اسپرت عبارت است از :
• کاهش خطر بیماری هایی مانند : قلبی، دیابت، سندروم متابولیک، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه و سرطان سینه.
• بالا بردن آمادگی های جسمانی بدن مانند : افزایش قدرت عضلانی، استقامتی، قلبی، عروقی، انعطاف ، چابکی و سرعت.
• افزایش دادن قدرت و اندازه قلب مانند : افزایش کلسترول خوب، افزایش پمپاژ خون، افزایش عملکرد قلب.
• افزایش عضلات های بدن مانند : استخوان ها، رباط ها و مفاصل ها.
• رساندن و نگه داشتن بدن در وزن ایده آل، افزایش قدرت عضلانی و کاهش چربی.
• افزایش سطح انرژی، بهبود عادت های خواب در شبانه روز.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/15/%d9%81%db%8c%d8%aa%d9%86%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/