آیا می دانید تجهیزات کلی این ورزش چیست که در سالن های تنیس افراد با آن سروکار دارند؟ یکی از اصلی ترین تجهیزات در سالن های تنیس راکت می باشد. ويلسون، پرنس و هدسل ۷۵ درصد از راکت هاي تنيس را تشکيل مي‌‌ دهند. در حقیقت در این ورزش بدون هیچ توجه ای به سطح مهارتی افراد و بازی آن ها در سالن های تنیس یا زمین چمن تنیس نیازمند ابزار یکسانی برای بازی هستند.

هر چند که ممکن است تجهیزات این بازی در کیفیت و قیمت هایشان با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما به طور کلی راکت، زه، توپ، کفش و لباس تنيس از ضروريات بازی تنيس چه در سالن های تنیس و چه در زمین چمن تنیس به شمار مي ‌روند. اگر شما هم می خواهید در مورد این ورزش جذاب که در المپیک هم راه یافته است بیشتر بدانید کافیست در ادامه ما را دنبال کنید تا از یک فرد مبتدی به یک فرد حرفه ای در تنیس تبدیل شوید.

برای رزرو  کلاس پینگ پونگ به آسان اسپرت مراجعه کنید.

زمین تنیس تهران


انواع راکت تنیس و زه


وقتی یک فرد قصد خرید راکت تنیس برای بازی در سالن های تنیس می کند ابتدا باید به کیفیت آن توجه کند. وقتی می خواهید یک راکت تنیس برای بازی در سالن های تنیس برای خود بخرید برچسب ها، کارت ها و آويزه ‌ها اطلاعات ارزشمندي را در زمينه سر راکت، سايز، طول، کشش زه، نرمي راکت تنیس و ساير ويژگي‌ هاي مورد نياز به شما می دهند.
به طور کلی حدود سه چهارم تمامی راکت های تنیس پرس شده می باشند و از آلومینیوم و یا گرافیت سبک ساخته می شوند. اما اگر شما یک فرد مبتدی هستید که تنها می خواهید در زمین چمن تنیس با دوستانتان بازی کنید ما راکت های معمولی موجود در بازار را به شما پیشنهاد می کنیم.
در حقیقت یک فرد مبتدی که تازه وارد ورزش تنیس شده بهتر است راکتی را انتخاب کند که در عین محکم بودن سبک باشد. زیرا در راکت های سبک وزن راکت تنیس جوری توزیع شده که بیشترش به سمت سر راکت تمایل دارد. اگر یک فرد مبتدی این نوع راکت را انتخاب نکند تولید نیرو برایش بسیار مشکل و سخت می شود.

منبع

https://blog.asansports.com/2021/01/27/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-%d8%ae%d8%a7%da%a9%db%8c-%d9%88-%da%86%d9%85%d9%86-%d8%b9%da%a9%d8%b3/