وقتی پس از دانستن اینکه ورزش فیتنس چیست تصمیم گرفتید به صورت حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت کنید تا به تناسب اندام برسید باید با دسته بندی مشخصه بدنی افراد آشنا باشید. چون این رشته ورزشی ترکیبی از حرکات هوازی و قدرتی مانند انواع پروانه ها و کرانچ می باشد که هر فردی شاید نتواند با توجه به جسم خود آن ها را انجام دهد. در نتیجه اگر با دسته بندی مشخصه بدنی افراد در این ورزش آشنا باشید می توانید متوجه شوید که در کدام دسته قرار دارید و باید چه حرکاتی را انجام دهید یا ندهید که در ادامه به شرح مختصر آن ها پرداخته ایم :

• اکتومورف : مشخصه افرادی که فاقد چربی و فیبر عضلانی کافی هستند.
• مزومورف : مشخصه افرادی که با عضلات ورزیده و ساختمان عضلانی مناسب هستند.
• اندومورف : مشخصه افرادی که چربی بیشتری دارند و سنگین تر هستند.
با دانستن ورزش فیتنس چیست باید فهمیده باشید که شما باید با انجام حرکات هوازی، حرکات قدرتی، سیستم های تمرینی ایروبیک و چربی سوزی اقدام به از بین بردن چربی های زیر پوست خود کنید تا به بزرگ ترین هدف این ورزش یعنی تناسب اندام دست یابید. اجرای حرکات با تکرار بالای ۱۲ و ریتم تند و سریع، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت و ویبراتور از جمله تکنیک های موثر جهت کاهش حجم چربی در این ورزش می باشد.

ورزش فیتنس چیست


اهمیت گرم کردن قبل از شروع تمرینات فیتنس


قبل از اینکه به سراغ فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست برویم باید با اهمیت گرم کردن در این رشته ورزشی آشنا شوید. اگر دارای انگیزه زیاد باشید و در رسیدن به هدف تان مصمم باشید اما حین اجرای تمرین هایتان به موضوع گرم کردن نپردازید انگار هیچ کاری جز اتلاف وقت و آسیب رساندن به بدن تان نکرده اید. این در حالی است که خیلی از افراد فکر می کنند گرم کردن به معنای تعدادی حرکات کششی و خمشی می باشد اما گرم کردن به معنای اجرای یک سری حرکات هوازی می باشد که شدت آن ها به مرور زمان با توجه به سطح فرد افزایش پیدا خواهد کرد.
به صورت ساده تر گرم کردن عبارت است از تمریناتی که با شدت متوسط و به طور پیوسته به کمک عضلات بزرگ بدن انجام می شود که می ‌تواند درجا زدن یا دویدن و یا نرم ‌دویدن باشد. اصل مهمی که حین گرم کردن باید به آن دقت داشته باشید این است که از عرق کردن غافل نشوید و سعی کنید بدن تان را خسته نکنید. جالب است بدانید اسم گرم کردن را بر روی حرکات کششی و نرمشی قرار داده اند تا افراد با انجام این حرکات دمای بدن و عضلات خود را بالا ببرند که زمان کافی برای این امر پنج تا ده دقیقه می باشد نه بیشتر. در ادامه برخی از مهم ترین مزایایی که با گرم کردن در بدن تان به وجود می آید را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عضلات
• افزایش گردش خون
• کنترل هرچه بهتر بر روی عضلات
• جلوگیری از خستگی زودرس عضلات

برای مربی بدنسازی و باشگاه بدنسازی به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

رژیم فیتنس چیست؟


نکته مهمی که باید در فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست بدانید رعایت از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی می باشد. برای دانستن رژیم فیتنس چیست باید بدانید پروتئین نقش مهمی در رسیدن به تناسب اندام دارد در نتیجه حین فعالیت در این رشته ورزشی باید پروتئین زیادی مصرف کنید که این مصرف باید طبق ساختار بدن و نوع متابولیسم باشد.
که دو مورد از منابع قوی پروتئین برای بدن سبزیجات و میوه جات می باشد. چون ورزشکارانی که در این رشته ورزشی می روند همواره به دنبال سوزاندن چربی های اضافه بدن خود هستند و می خواهند با اجرای حرکات فیتنس کالری سوزی زیادی کنند. در این بین که می خواهید بدانید رژیم فیتنس چیست باید به سراغ مصرف سبزیجات؛ میوه جات، آجیل ها، تخم مرغ و … بروید تا با مصرف آن ها در کنار دانستن رژیم فیتنس چیست واقعا به تناسب اندام برسید.

منبع: