عضله سازی سریع در خانه یا باشگاه و داشتن بدنی جذاب و عضلانی آرزوی هر بدنسازی است. البته رسیدن به این هدف چالش‌های خاص خودش را دارد. می‌گوییم چالش چون بیشتر ورزشکاران (به‌خصوص افراد لاغر)، به قول معروف، شب و روزشان را یکی می‌کنند تا فقط چند گرم عضله بسازند. اگر به دنبال عضله سازی سریع و درعین حال اصولی و درست هستید ما را در این مقاله دنبال کنید.

برای آشنایی با باشگاه بدنسازی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

راهکارهای عضله سازی سریع

گاهی ورزشکاران برای عضله سازی سریع به توصیه بعضی از مربیان و بدون هیچ دستورالعمل خاصی، حجم غذایشان را زیاد می‌کنند. که این کار نه‌تنها بی‌فایده است، بلکه در بعضی مواردی باعث مشکلات گوارشی هم در آن‌ها می‌شود.

اما دستورالعمل‌های ویژه‌ای وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها در کنار انجام تمریناتِ یک برنامه ورزشی اصولی، می‌تواند رؤیای عضله سازی سریع و تضمینی را برای‌تان محقق کند. در این مطلب، چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم که با آن می‌توانید ۲۲٫۵ کیلو ماهیچه خالص به بدنتان اضافه کنید و به عضله‌سازی سریع دست یابید.

این دستورالعمل برای خیلی از بدنسازان کارساز بوده. حالا هم نوبت شماست که به جمع عضله‌ای‌ها بپیوندید.

 

برنامه بدنسازی عضله ساز

 

راهکارهای عضله سازی (نکات تغذیه)

در این قسمت از مطلب عضله سازی سریع بهترین راهکارهای تغذیه‌ای برای ساخت عضله را معرفی می‌کنیم.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

برای عضله سازی و رشد عضله، پروتئین بیشتری مصرف کنید؛ اما چرا این همه تاکید روی پروتئین است؟ به زبان ساده و خودمانی، تمرینات قدرتی تارچه‌های عضلانی شما را پاره و خُرد می‌کند. بعد از هر جلسه تمرین عضلات خودشان را بازسازی می‌کنند و آجرِ بازسازیِ عضلات، پروتئین است! برای همین است که در فاز عضله سازی پروتئین بسیار ضروری است. 

این یک توضیح خیلی ساده برای اهمیت پروتئین در فرآیند عضله‌سازی بود. اگر می‌خواهید فرآیند علمی هایپرتروفی عضلانی را به زبان علمی بخوانید، 

طبق تحقیقات دانشگاه استرلینگ، ورزشکاران تمرینات قدرتی برای عضله سازی روزانه به ۱.۵ الی ۳ گرم پروتئین به ازای وزن بدن احتیاج دارند؛ به‌طور مثال اگر شما یک خانم ۵۰ کیلوگرمی هستید که قصد عضله سازی سریع را دارد (فقط عضله سازی و بدون حجم گرفتن) باید روزی حدود 85 گرم پروتئین بخورد. این مقدار پروتئین در هر وعده غذایی حدود ۲۰ الی ۲۴ گرم پروتئین باید تقسیم شود.

منابع پروتئینی خوب کدامند؟

  • دانه‌ها مثل بادام‌زمینی 
  • حبوبات مثل عدس، نخود
  • لبنیات مثل خامه و شیر و پنیر
  • موادغذایی مثل مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، سویا

منبع:

https://fitamin.ir/mag/build-muscle-at-home/