زمین تنیس چهار نوع است که شامل زمین تنیس خاکی، زمین تنیس چمنی، زمین تنیس آسفالت و سالن تنیس می باشد. زمین تنیس به شکل مستطیل است که به وسیله یک تور به دو نیم تقسیم می شود و هر سمت به دو قسمت که شامل محل زدن سرویس و مرکز اصلی بازی است، جدا می گردد. زمین تنیس خاکی از جنس خاک رس است و رایج ترین زمین بازی به حساب می آید. طول زمین تنیس ۱۲۳٫۸۸ و عرض آن ۸٫۲۳ متر می باشد. اطراف زمین تنیس را برای افتادن توپ در نظر میگرند.

زمین تنیس

توپ تنیس

اگر تصمیم گرفتید که یک توپ تنیس مرغوب بخرید حتما به علامت USTA  و یا فدراسیون تنیس دقت کنید تا یک توپ ایده آل را خریداری کنید. جنس بیرونی توپ تنیس مخملی و به رنگ زرد است. وزن توپ تنیس بین ۵۶٫۷  تا ۵۸٫۵ متغیر است. اندازه توپ تنیس ۶٫۳۵ تا ۶٫۳۷ می تواند باشد. اگر می خواهید یک توپ تنیس مرغوب تهیه کنید حتما سراغ کمپانی مطرح ویلسون بروید.

برای اجاره زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه کنید.

راکت تنیس

انتخاب یک راکت مناسب نسبت به میزان چرخش بازیکنان متفاوت است ولی عموما مساحت یک راکت مناسب ۹۰ تا ۱۱۰ اینچ و طول آن ۲۷ اینچ می باشد. طرز صحیح گرفتن یک راکت در دست بسیار مهم است و تقریبا یکی از عواملی است که شما را تبدیل به یک برنده و یا بازنده می کند. اندازه راکت تنیس با معیار گریپ در نظر گرفته می شود برای بانوان ۱ تا ۳ و برای آقایان ۲ تا ۴ در گریپ است.

باید سعی کنید راکت تنیس را به راحتی در دست خود حرکت دهید اما زاویه چرخشی آن نباید مدام تغییر کند و ضربات شما را تبدیل به ضربات با قدرت کم بکند.

حرفه ایی ها در مسابقات بزرگ مثل Grand Slam که شامل ۴ مسابقه است در انتخاب تور راکت تنیس دقت بسیاری دارند که از جنس مناسبی باشد.

منبع:
https://blog.asansports.com/2020/04/18/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/