نگاهی به تاریخچه بازی تنیس

در ابتدا قبل از آموزش تنیس خاکی یا تنسی روی میز می خواهیم نگاهی کوتاه با تاریخچه این ورزش هیجانی و جذاب داشته باشیم. تاریخچه اصلی این ورزش به قرن های دوازده و سیزده میلادی و کشور فرانسه بر می گردد اما فردی به نام هاری جم این ورزش را برای اولین بار در شهر لمینگتن انگلستان به مردم معرفی کرد. در زمانی که این فرد ورزش تنیس را به مردم معرفی کرد خصوصیات آن ورزش با تنیس امروزی تفاوت های بسیاری داشت.
با گذشت زمان در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار در تمام دنیا مسابقه تنیس در زمین های مخصوصی در باشگه ویمبلدون برگزار شد. هم اکنون در این باشگاه با گذشت سال های متعدد نیز بزرگ ترین مسابقات تنیس در ان برگزار می شود. در تاریخچه این ورزش تنیس از اصلی ترین ورزش های راکتی می باشد که پینگ پنگ، گلف و بدمینتون نیز از این ورزش سر چشمه گرفته اند.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی شرق تهران به سایت اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

همه چیز در مورد تنیس خاکی

در این بخش شما را با همه چیز در مورد تنیس خاکی آشنا خواهیم کرد اما قبل از دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی ابتدا باید بدانیم تنیس چه جور بازی است؟ این ورزش را هم تنهایی و هم به صورت دو نفره می توانیم بازی کنیم در حقیقت هدفه ایجاد این بازی پرتاپ توپ به طرف مقابل یا یار خود می باشد تا جایی که یکی از این دو نفر نتواند توپ را مهار کند و ببازد.
خب اکنون نوبت دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی می باشد. در تنیس خاکی به دلیل نرم بودن خاک زمین بازی وقتی توپ با زمین برخورد کند به داخل زمین فرو خواهد رفت در نتیجه سرعت کم می شود. با کم شدن سرعت باعث می شود که توپ با ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه زمین ها بالا بیاید. یکی از مزایای این ورزش در زمین های خاکی داشتن زمان بیشتر برای حرکت کردن می باشد.


آموزش تنیس خاکی گام به گام

این بازی جذاب و هیجانی از سه ست تشکیل شده است که هر کس دو ست را ببرد برنده خواهد بود. در اصل ما شش ست خواهیم داشت که در ست اخر باید حداقل دو امتیاز بین دو حریف تفاوت داشته باشد تا برنده اعلام شود. در آموزش تنیس خاکی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای از چهار ضربه استفاده می کنند. این چهار ضربه عبارتند از : فورهند، بک هند، والی و سرویس می باشد که اگر این چهار ضربه را به طور کامل بلد باشید به راحتی می توانید با حریف خود مبارزه کنید.
در اینجا به چکیده ای از آموزش تنیس خاکی خواهیم پرداخت اما برای اگاهی بیشتر کافیست به مطالعه قوانین تنیس خاکی pdf بپردازید تا برنده میدان شوید. در ضربه فورهند با استفاده از یک دست کافیست راکت را در راستای بدن خود بچرخانید و به توپ ضربه بزنید یا در ضربه بک هند با استفاده از دو دست کافیست راکت را درحالیکه پشت دست مسلط شما رو به تور است به جهت مخالف بگردانید. در ضربه والی که قدرت مند ترین ضربه است تنها کافیست کمی بچرخید و قبل از اینکه توپ به زمین بخورد راکت را زیر ان برده و توپ تنیس را پرتاب کنید.


همه چیز درباره تنیس روی میز

در بخش همه چیز درباره تنیس روی میز شما این ورزش را به راحتی یاد خواهید گرفت. برای دانستن همه چیز درباره تنیس روی میز باید گفت که فردی که بازی را شروع می کند جوری باید به راکت ضربه بزند که توپ به وسط زمین خورده و پس از عبور از روی تور به نیمه حریف وارد شود. در همان ابتدای شروع کار وقتی حریف نیز با راکت خود به توپ ضربه بزند و توپ وارد محوطه شما شود و بتوانید ان را مهار کنید تازه بازی شروع می شود.
به این ترتیب وقتی دو طرف بتوانند توپ را مهار کنند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک فرد موفق به مهار توپ نشده و در نتیجه طرف مقابل یک امتیاز کسب می کند. همان طور که گفته شد وقتی هر فرد با راکت به توپ ضربه میزند و توپ به نیمه زمین خورده و سپس از روی تور رد می شود اگر هر گونه خطای کوچکی را مرتکب شوید توسط داور مشاهده می شود. برای بررسی بیشتر قوانین تنیس خاکی pdf یا روی میز کافیست به این مقاله مراجعه کنید.

 

 منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/10/0-%d8%aa%d8%a7-100-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-tennis-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%88-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86/