یک مزیت از این انواع زمین تنیس این است که بلافاصله پس از بارش باران می توان در این زمین ها بازی کرد چون باران یا به طور کلی آب خیلی سریع از طریق سطح جذب زمین می شوند. عیب این زمین آن است که با وجود هزینه اندک برای ساخت، این زمین ها هزینه نگهداری بالایی دارند. استفاده از آنها از نظر محیط زیستی و بحران آب نیز چندان توصیه نمی شود چرا که باید به طور مرتب به این زمین ها آب داد. در واقع آب، زمین خاکی را مرطوب نگه داشته و تنها در این صورت است که می توان خیلی خوب و راحت در آن بازی کرد.

 

براي سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه كنيد.


زمین تنیس خاکی

زمین تنیس هارد کورت


زمین تنیس هارد کورت Hard Court از طرف فدراسیون جهانی تنیس به عنوان مناسب ترین زمین برای بازیکنان در تمامی سطوح معرفی شده است. این نوع زمین از پلاستیک و سیمان ساخته می شود. مسابقات آزاد آمریکا، مسابقات آزاد استرالیا و Indian Wells Masters به عنوان برخی مسابقات بزرگ که بر روی زمین هارد کورت برگزار می شوند هستند.
در ایالات متحده معمولا روی زمین های سخت تنیس بازی می کنند. پایه این زمین ها از آسفالت یا بتون ساخته شده و روکش آنها اکریلیک یا مواد دیگر است. دلیل مقبولیت این زمین ها نگهداری آسان آن ها است. زمین سخت برای تمام تنیس بازان مناسب است. این نوع زمین ها به عنوان یک گزینه مطلوب، به نوعی بین زمین های خاکی و چمن قرار می گیرند. به علاوه سرعت توپ در زمین های سخت بیشتر از زمین خاکی و کمتر از زمین چمن است. از آنجا که سطح زمین تخت است، جهش توپ بالا و قابل پیش بینی است.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/17/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/