امیدوار هستیم متوجه شده باشید که گریپ چیست چون اکنون می خواهیم به طرز گرفتن هر گریپ و انواع آن بپردازیم تا به خوبی بتوانید به سراغ آموزش گریپ تنیس بروید. به همین دلیل در ادامه به شرح مختصر هر یک پرداخته ایم تا اطلاعاتتان در خصوص این بازی تکمیل شود.

• گریپ کنتیننتال : در زمان های قدیم از گریپ کنتیننتال برای زدن تمام ضربات در این رشته ورزشی استفاده میشد. به طور کلی از این نوع گریپ می توانید برای زدن سرویس، والی، اسمش، اسلایس و ضربات دفاعی استفاده کنید.
• گریپ فورهند ایسترن : یکی دیگر از انواع گریپ فورهند ایسترن می باشد که برای زدن آن باید دست خود را روی زه قرار داده و آن را به طرف دسته راکت بکشید. سپس راکت را روی یک سطح افقی قرار دهید و چشمان خود رو ببندید و آن را بردارید.
• گریپ فورهند سمی وسترن : اگر استخوان مبنای انگشت اشاره خود را در یک مرحله و در جهت عقربه های ساعت جا به جا کنید می توانید گریپ فورهند سمی وسترن بزنید.
• گریپ بک هند ایسترن : از گریپ کنتیننتال در خلاف جهت عقربه های ساعت و استخوان مبنای خود استفاده کنید تا بتوانید این نوع گریپ را حین بازی بزنید.

 

برای زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه کنید.


آموزش تنیس مقدماتی

آموزش گریپ تنیس گرفتن در دست

تا به اینجا متوجه شدید که تمامی ضربه های تنیس دارای فاکتور های زیادی هستند و همه آن ها با نوع گرفتن راکت در دست های شما شروع می شوند و نوع راکت در دست گرفتنتان برنده یا بازنده شدن تان را تعیین خواهد کرد. در حقیقت می توان گفت مهم ترین قسمت راکت شما گریپ آن است و باید بدانید که آن را چگونه در دست خود بگیرید. شما باید در آموزش گریپ تنیس بدانید جایی که شما دست خود را روی دسته هشت طرفه آن قرار می دهید تاثیر زیادی روی هر توپی که می زنید دارد.
همچنین باید بدانید که گریپ شما رد زاویه صفحه راکتتان تاثیر می گذارد. از طرفی سختی گریپ گرفتن در انتخاب کردن گریپ مناسب برای هر ضربه است و شما باید تصمیم بگیرید با توجه به نوع بازی تان از کدام گریپ استفاده کنید که در بخش آشنایی با انواع گریپ به آن ها پرداختیم و با توجه به آن ها می توانید یک بازی خوب داشته باشید که برنده آن شما هستید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/05/05/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-%d9%85%d9%82%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%da%af/