وقتی یک فرد قصد خرید راکت تنیس برای بازی در سالن های تنیس می کند ابتدا باید به کیفیت آن توجه کند. وقتی می خواهید یک راکت تنیس برای بازی در سالن های تنیس برای خود بخرید برچسب ها، کارت ها و آويزه ‌ها اطلاعات ارزشمندي را در زمينه سر راکت، سايز، طول، کشش زه، نرمي راکت تنیس و ساير ويژگي‌ هاي مورد نياز به شما می دهند.

به طور کلی حدود سه چهارم تمامی راکت های تنیس پرس شده می باشند و از آلومینیوم و یا گرافیت سبک ساخته می شوند. اما اگر شما یک فرد مبتدی هستید که تنها می خواهید در زمین چمن تنیس با دوستانتان بازی کنید ما راکت های معمولی موجود در بازار را به شما پیشنهاد می کنیم.
در حقیقت یک فرد مبتدی که تازه وارد ورزش تنیس شده بهتر است راکتی را انتخاب کند که در عین محکم بودن سبک باشد. زیرا در راکت های سبک وزن راکت تنیس جوری توزیع شده که بیشترش به سمت سر راکت تمایل دارد. اگر یک فرد مبتدی این نوع راکت را انتخاب نکند تولید نیرو برایش بسیار مشکل و سخت می شود.

 


ویژگی های توپ تنيس


یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز این ورزش هیجانی توپ تنیس می باشد. در طی سال های گذشته توپ های تنیس تغییرات بسیار زیادی کرده اند. در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که اگر یک فرد مبتدی هم هستید که نمی خواهید در سالن های تنیس بازی کنید بهتر است سراغ توپ های کم کیفیت نروید.
به عبارتی صریح تر حتی اگر می خواهید در زمین خاکی تنیس هم بازی کنید به سراغ توپ های تنیس با کیفیت بروید. معمولا مارک های ويلسون، پن و دانلوپ بهترین مارک های توپ تنیس هستند که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. به همین دلیل در هنگام خرید توپ تنیس حتما به بسته پلاستیکی روی آن دقت کنید.

منبع: آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2021/01/27/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-%d8%ae%d8%a7%da%a9%db%8c-%d9%88-%da%86%d9%85%d9%86-%d8%b9%da%a9%d8%b3/