x تبلیغات
معرفی کامل ورزش ها

مزیت بازی در زمین تنیس خاکی

 یک مزیت از این انواع کلاس بسکتبال این است که بلافاصله پس از بارش باران می توان در این زمین ها بازی کرد چون باران یا به طور کلی آب خیلی سریع از طریق سطح جذب زمین می شوند. عیب این زمین آن است که با وجود هزینه اندک برای ساخت، این زمین ها هزینه نگهداری بالایی دارند. استفاده از آنها از نظر محیط زیستی و بحران آب نیز چندان توصیه نمی شود چرا که باید به طور مرتب به این زمین ها آب داد. در واقع آب، زمین خاکی را مرطوب نگه داشته و تنها در این صورت است که می توان خیلی خوب و راحت در آن بازی کرد. 

 

زمین تنیس خاکی

زمین تنیس هارد کورت


زمین تنیس هارد کورت Hard Court از طرف فدراسیون جهانی تنیس به عنوان مناسب ترین زمین برای بازیکنان در تمامی سطوح معرفی شده است. این نوع زمین از پلاستیک و سیمان ساخته می شود. مسابقات آزاد آمریکا، مسابقات آزاد استرالیا و Indian Wells Masters به عنوان برخی مسابقات بزرگ که بر روی زمین هارد کورت برگزار می شوند هستند.
در ایالات متحده معمولا روی زمین های سخت تنیس بازی می کنند. پایه این زمین ها از آسفالت یا بتون ساخته شده و روکش آنها اکریلیک یا مواد دیگر است. دلیل مقبولیت این زمین ها نگهداری آسان آن ها است. زمین سخت برای تمام تنیس بازان مناسب است. این نوع زمین ها به عنوان یک گزینه مطلوب، به نوعی بین زمین های خاکی و چمن قرار می گیرند. به علاوه سرعت توپ در زمین های سخت بیشتر از زمین خاکی و کمتر از زمین چمن است. از آنجا که سطح زمین تخت است، جهش توپ بالا و قابل پیش بینی است.

منبع:
 

بهترین مربی یوگا زن کیست؟

 آیا شما هم جزو علاقه مندان به ورزش یوگا هستید و نمی دانید بهترین مربی یوگا زن کیست؟ مگر می شود عاشق یوگا و مدیتیشن باشید و بهترین مربی یوگا زن را نشناسید؟ بهترین مربی یوگا زن خانم مینا صادقلو می باشد. این خانم مربی رسمی انجمن یوگا و دارای گواهینامه های موبی گری یوگا از فدراسیون ورزش های همگانی و بین المللی یوگا می باشد. خانم مینا صادقلو همچنین دارای پانزده سال سابقه در رشته آرامش بخش یوگا می باشد.

برای کلاس یوگا به اسان اسپرت مراجعه کنید.

اگر علاقه مند به ورزش یوگا هستید باید بدانید که کلاس های این ورزش به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی است. در این کلاس ها بهترین مربی یوگا زن یعنی خانم مینا صادقلو تکنیک های متنوعی مانند حرکات کششی و پایه ای جهت اماده سازی و رفتن به آسانا های اصلی، حرکات اصلاحی و درمانی، انواع مدیتیشن، مراقبه و روش های آرامش بخش، تمرینات تنفسی و تمرکزی، یاما، نیاما و … را به افراد علاقه مند به این ورزش آموزش می دهد.

 

 

بهترین مربی یوگا مرد را می شناسید؟


اگر جنسیت شما مرد باشد مسلما به دنبال بهترین مربی یوگا مرد می گردید. اگر نمی دانید بهترین مربی یوگا مرد کیست به هیچ وجه نگران نباشید. یکی از بهترین مربی یوگا مرد اقای امیر رضا توکلی با سابقه ای بیش از شش سال می باشد. سبک های این مربی در پاور، اشتانگا و … می باشد. بهترین مربی یوگا تهران اقای امیر رضا توکلی همچنین دارای مدرک بین المللی از کشور هندوستان و سازمان جهانی یوگا می باشد و با خیال راحت می توانید با این مربی یوگا و مدیتیشن انجام دهید.
بهترین مربی یوگا مرد فرد دیگری به نام علی رضائی با ده سال سابقه مربی گری یوگا می باشد. بهترین مربی یوگا تهران در بهترین باشگاه ها هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی ده سال مربی گری کرده است. همچنین این مربی دارای سابقه یوگا درمانی با بیماران خاص مانند ام اس می باشد. یکی دیگر از بهترین مربی یوگا تهران اقای امیرعلی علیئی با بیش از ده سال تدریس تخصصی خودشناسی و درمان های مکمل آموزش تخصصی مراقبه (مدیتیشن)، خودهیپنوتیزم، طب سوزنی، توانایی های فراروانی و چشم سوم و … می باشد.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/26/3251/

مجموعه تنیس در سطح شهر تهران

 آیا به دنبال یک مجموعه تنیس در سطح شهر تهران هستید تا بتوانید اوقات فراغتتان را در آن جا بگذرانید؟ ما به شما یکی از بهترین مجموعه تنیس ها در سطح شهر تهران را معرفی می کنیم. مجموعه تنیس آیت یا انقلاب یکی از بهترین مجموعه تنیس ها در سطح تهران می باشد که از نظر امکانات و مجهز بودن حرف اول را می زند. در ادامه به بررسی تمامی ویژگی ها و امکانات مجموعه تنیس آیت ( انقلاب ) پرداخته ایم :

• مجموعه تنیس آپت (انقلاب)
آدرس : بزرگراه نیایش – مجموعه ورزشی انقلاب – مجموعه تنیس آپت
تلفن : ۲۶۲۱۶۳۲۵-۲۶۲۱۶۳۵۲
تعداد زمین روباز : ۲۹ زمین + ۱ استادیوم مرکزی
نوع زمین : خاکهما
امکانات این مجموعه : رختکن – بوفه – حمام – توپ جمع کن – پارکینگ – برگزاری مسابقات – سالن بدنسازی – صندلی برای بازیکن – چتر برای بازیکن

برای مربی خصوصی بدنسازی و... به اسان اسپرت مراجعه کنید.


تمامی باشگاه تنیس در مناطق مختلف تهران


اگر حوصله گشت و گذار در سایت های اینترنتی و پیدا کردن باشگاه تنیس های مناطق مختلف تهران را ندارید دیگر لازم نیست نگران پیدا کردن باشگاه تنیس باشید. ما در این قسمت به معرفی تمامی باشگاه تنیس ها در مناطق مختلف شهر تهران پرداخته ایم. علاقه مندان به ورزش تنیس با استفاده از شماره تلفن های درج شده به راحتی می توانند اقدام به رزرو سانس مورد علاقه خود از بهترین باشگاه تنیس تهران کنند تا با دوستان و آشنایانشان اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. تمامی باشگاه تنیس های تهران عبارت هستند از :
• رشد
شماره تماس : ۰۹۱۲۳۷۱۲۷۸۷
آدرس : انتهای اقدسیه، ابتدای بلوار ارتش، بلوار اوشان، پلاک ۳۴
• توچال
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۴۲۱۵۰۵
آدرس : انتهای خیابان ولنجک، بام تهران، ایستگاه اول
• استقلال
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۷۰۲۱۶
آدرس : خیابان ولیعصر، میدان عطار، خیابان شهید سرتیپ نجفی
• پازوکی
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۷۰۶۴۵۲
آدرس : تجریش، دزاشیپ، خیابان عمار، خیابان عرفات، کوی فلسطین
• منظریه
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۸۴۶۱۷
آدرس : نیاوران، منظریه
• پارسیان
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۶۶۰۰۱۱-۲۵
آدرس : تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ولیعصر، هتل بین المللی پارسیان
• زرین
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۶۸۳۰
آدرس : بزرگراه امام علی، دانشگاه مالک اشتر
• پناه
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۰۷۸۱۷۰
آدرس : ولی عصر، خیابان نظامی گنجوی، روبروی پارک نظامی گنجوی


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/27/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-%d8%ae%d8%a7%da%a9%db%8c-%d9%88-%da%86%d9%85%d9%86-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

هک کد تخفیف نماوا خلاف قانون است

 همیشه هم راه های درست و هم راه های غلط برای استفاده از یک چیز وجود دارد. برای مثال همه ما به دنبال خریدی با تخفیف هستیم تا لذتی وصف نشدنی وجودمان را فرابگیرد. اما خیلی از افراد برای حس کردن همچین لذتی دست به راه های غیر قانونی میزنند که نتیجه آن جز مجازات توسط قانون چیزی نخواهد بود. امرزه راه های درست و صحیحی برای دریافت کد تخفیف نماوا و سایر سایت های اینترنتی وجود دارد که به دور از هک کد تخفیف نماوا و مجازات توسط قانون است.

کد تخفیف ایسام، کد تخفیف دیجی کالا و... را از تخفیف هات دریافت کنید.

شما با یک بار سرچ کردن در گوگل و نوشتن دریافت کدتخفیف نماوا یا سایر سایت های اینترنتی متوجه خواهید شد که سایت های اینترنتی زیادی در حوزه ارائه کد تخفیف کاملا رایگان فعالیت می کنند. شما با کلیک بر روی هر کدام از این سایت ها شاهد دیدن چندین کد تخفیف رایگان خواهید بود.

 

چه جوری کد تخفیف نماوا بگیریم؟

خیلی از افراد شاغل یا حتی خانه دار وقت کافی برای رفتن به گوگل یا سایت های اینترنتی مانند تخفیف هات و گشت و گذار برای دریافت کد تخفیف ندارند و دائم در این فکر هستند که چه جوری کد تخفیف نماوا بگیریم در چند دقیقه؟ شما به محض وارد شدن به سایت تخفیف هات و کلیک بر روی بنر موجود، وارد صفحه ای می شوید که کدهای تخفیفی سایت های تماشای انلاین فیلم و سریال در آن وجود دارد. 

 

دریافت کد تخفیف نماوا در سریع ترین زمان ممکن

در اصل یک راه سریع و آسان دیگر برای دریافت کد تخفیف نماوا مانند عکس پایین رفتن به تب خدمات اینترنتی و انتخاب گزینه اشتراک فیلم و سریال می باشدو با کلیک بر روی این گزینه مستقیما وارد صفحه ای می شوید که علاوه بر کد تخفیف نماوا سایر کد های تخفیفی سایت های دیگر هم در آن وجود دارد و با خیالی آسوده می توانید اقدام به دریافت کد تخفیف مد نظرتان کنید.

تماشای فیلم

 

نحوه خرید از نماوا با کد تخفیف 

در اخر با توصیف هایی که از سایت نماوا و نحوه استفاده از کد تخفیف نماوا گفته شد نوبت به نحوه خرید از نماوا و گرفتن تخفیف از این سایت جذاب و دیدنی می شود. با وارد شدن به سایت نماوا و کلیک بر روی گزینه خرید اشتراک موجود در صفحه اصلی وارد صفحه اشتراک ها می شوید. پس از انتخاب مدت زمان و قیمت اشتراک خود نماوا شما را به صفحه ای هدایت می کند. همان طور که نمایان است با وارد کردن کد تخفیف دریافتی خود از طریق روش های گفته شده هزینه ای از مبلغ اصلی اشتراکتان کم خواهد شد و با نماوا لذت و آسایش را تجربه خواهید کرد.

 منبع:

https://mag.takhfifhot.com/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%88%D8%A7

آموزش فیتنس

 شنا یکی از قدیمی ترین و بهترین حرکات این رشته ورزشی می باشد که محبوب دل خیلی از افراد است چون هر فردی با تغییر جای دستان خود می تواند فشار وارده این حرکت را کنترل کند. به همین دلیل ما در ادامه به آموزش فیتنس در خصوص حرکت شنا پرداخته ایم :

• روی یک تشک دراز زانو بزنید.
• پاهای خود را در پشت سرتان نزدیک به هم کنید.
• دست هایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید.
• به آرامی وزن بدن تان را بالا بکشید.
• بدن تان را صاف و بدون هیچ خمیدگی نگه دارید.
• درحالی که تنه تان سف و سرتان در راستای ستون فقراتتان است بدن تان را به سمت پایین ببرید.
• در این حین باید ارنج هایتان رو به بیرون خم شوند.
• در اخر با حفظ همین وضعیت و فشار آوردن بر روی دست هایتان به سمت بالا ببرید.

برای کلاس فوتبال در تهران به اسان اسپرت مراجعه کنید.


آموزش فیتنس – بالا آوردن دست و پای مخالف


یکی دیگر از حرکات این رشته ورزشی که خیلی از افراد فکر می کنند سخت است بالا آوردن دست و پای مخالف است. اما نگران نباشید این حرکت برای نرمش دادن نواحی دردسر ساز قسمت فوقانی بسیار مناسب است که در آموزش فیتنس به این حرکت پرداخته ایم :
• دمر بر روی شکم تان بر روی یک تک بخوابید.
• پاهایتان را دراز کنید.
• پاها را از غوزک به آرامی رو به کف پا خم کنید.
• دست هایتان را در حالی که کف هر دو دستتان رو به یکدیگر است بالای سر ببرید تا کش آید.
• در این بین سرتان را به نحوی قرار دهید که در راستای ستون فقرات‌ تان باشد.
• با دادن نفس تان به بیرون ماهیچه های مرکزی شکم تان را منفبض کنید.
• به آرامی یک ست و یک پای مخالف خود را از زمین بلند کنید و صاف نگه دارید.
• در اخر دست و پای تان را به همان حالت شروع پس از چند ثانیه بر گردانید.

منبع:

 

طرز تهیه چندین غذای گیاهی رژیمی

 غذاهای رژیمی که شامل غذای گیاهی رژيمی و انواع دیگر می‌شود طرفداران پروپاقرصی دارد. همان‌طور که می‌دانید تغذیه در سلامتی و تناسب اندام نقش بسیار پررنگی دارد.

اگر هرروز ورزش کنید، ولی تغذیه‌ی مناسبی نداشته باشید، قطعا به نتیجه و اندام دلخواه‌تان نخواهید رسید. بسیاری از افراد برای داشتن یک وعده کاملا سالم، به دنبال تهیه غذای گیاهی رژیمی هستند.

برای ورزش در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.

شاید فکر کنید که غذاهای گیاهی، تنوع چندانی ندارد و از مصرف آن منصرف شوید، اما خوشبختانه چنین نیست و می‌توان با سبزی‌جات، غذاهای مختلف و خوشمزه‌ای تهیه و سرو کرد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه چند غذای گیاهی رژیمی را به شما آموزش دهیم.

 

اسپاگتی با سبزی‌جات

مواد لازم

اسپاگتی: 150 گرم

سیر: یک حبه

کدو کوچک: یک عدد

گوجه‌فرنگی کوچک: یک عدد

بادمجان متوسط: یک‌دوم

فلفل دلمه‌ای: یک‌دوم

پیاز متوسط: یک‌چهارم

جعفری: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان و پونه خشک: مقدار کمی

 

طرز تهیه

برای پخت اولین غذای گیاهی رژیمی آماده‌اید؟ خب، ابتدا اسپاگتی را بپزید. سپس کدو و سیر را خرد و با روغن زیتون سرخ کنید. حالا به ترتیب پیاز، فلفل دلمه‌ای و بادمجان را خرد و به کدو و سیر اضافه کنید و سه قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید تا پخته شوند.

اکنون گوجه و جعفری را خرد و همراه با کمی پونه خشک و نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. در آخر هم اسپاگتی پخته‌شده را با مواد ترکیب کنید و برای سرو غذای گیاهی رژیمی تان از مقدار کمی پنیر پارمسان استفاده کنید.

منبع:

https://fitamin.ir/mag/dietary-vegetarian-food/

انواع مختلف ورزش ایروبیک

 


پس از بررسی ماهیت ایروبیک چیست نوبت به انواع این ورزش پر طرفدار و جذاب می رسد. ورزش ایروبیک به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود که هر کس با توجه به علاقه و وضعیت جسمی خود می تواند یکی را انتخاب کند.
• نوع اول ورزش هایی با شدت و اثر خفیف مانند پیاده روی، شنا، کلاس های استپ و اسکی می باشد که هر کس با توجه به وضعیت سلامت جسمی و علاقه خود می تواند در یکی از این شاخه ها شروع به فعالیت کند.
• نوع دوم ورزش هایی با شدت اثر بالا مانند دویدن، تنیس، ورزش هایی با حرکات موزون و اسکواش می باشند. نکته این نوع ورزش این می باشد که باید به صورت یک روز در میان انجام شوند و افرادی که دارای اضافه وزن دارند یا سالمند هستند باید با تعداد دفعات کمتری انجام دهند و پیش از انجام تمرینات حتما با یک پزشک مشورت کنند.

مطلب آموزش تکواندو را در اسان اسپرت مطالعه کنید.

 

ایروبیک پیشرفته چیست؟


در ابتدای صحبت ها به موضوع ایروبیک چیست به طور کامل پرداختیم اما بعضی افراد سوال می پرسند که ایروبیک پیشرفته چیست؟ در پاسخ به ایروبیک پیشرفته چیست به این افراد ابتدا باید اشاره کرد که این نوع از ایروبیک همانند ایروبیک معمولی بوده با این تفاوت که برای انجام یک نوع آن مانند شنا به جای شنا در استخر خانه حتما باید به یک استخر عمومی مراجعه کنید و تحت نظر مربی باشید.
یا در پاسخ دیگر به ایروبیک پیشرفته چیست به این افراد باید گفت که ایروبیک یک فعالیت فیزیکی می باشد که هر فرد برای بهبود عملکرد قلب و سلامت و تندرستی بدن خود به سراغ آن می رود اما بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند دانشجو بودن یا شاغل بودن این ورزش را در منزل انجام دهند. برای پیروی از یک ایروبیک پیشرفته این افراد باید به باشگاه های ورزشی مراجعه کرده و علاوه بر تمرینات هوازی با دستگاه هم کار کنند.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/03/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%a7-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/

ورزش های روزانه کراس فیت

 کراس فیت دارای ورزش های روزانه می باشد که هر روز توسط مربی تان تغییر خواهد کرد. به همین دلیل ما در ادامه شایع ترین ورزش های روزانه کراس فیت را برایتان مطرح کرده ایم که نام برخی از آن ها از ورزشکاران گرفته شده است. تعداد زیادی از این تمرین ها وجود دارد که از آسان تا سخت هستند و ما در ادامه برای اینکه بهتر بدانید کراس فیت چیست مهم ترین آن ها را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

برای کلاس TRX به اسان اسپرت مراجعه کنید.

• باربارا : این تمرین شامل ۲۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۳۰ مرتبه حرکت شنا، ۴۰ مرتبه حرکت دراز و نشست و ۵۰ بار حرکت چمباتمه وزن بدن است که به ترتیب انجام می شود.
• انگی : ۱۰۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۱۰۰ مرتبه حرکت شنا، ۱۰۰ مرتبه دراز و نشست، ۱۰۰ مرتبه چمباتمه وزن بدن که در تمام طول ورزش با هم جمع می‌ شوند.
• مورف : دوی زمان بندی شده به طول یک مایل به همراه ۱۰۰ بار حرکت شنا، ۱۰۰ بار بارفیکس، ۳۰۰ بار چمباتبه زدن وزن بدن که در پایان هر یک مایل دویدن انجام می ‌شود.
• جکی : یک هزار متر پارو زدن، ۵۰ مرتبه وزنه زدن با یک وزنه انتخابی و ۳۰ مرتبه حرکت بارفیکس بدون هیچ استراحتی می باشد.

تمرینات کراس فیت چیست


حرکات کراس فیت چیست – اسکوات از جلو


یکی از محبوب ترین حرکات کراس فیت که می خواهیم به شما بگوییم اسکوات از جلو می باشد. اسکوات از جلو یکی از محبوب ترین تمرین های پایین تنه برای علاقه مندان این رشته ورزشی می باشد. برای اینکه بدانید حرکات کراس فیت چیست یعنی اسکوات از جلو باید بگوییم که با این حرکت می توانید به پایین تنه تان قدرت ببخشید.
برای انجام این حرکت وقتی پاهایتان به عرض شانه هایتان باز است باید یک هالتر را روی عرض سینه تان قرار دهید. سپس حالی ‌که سینه ‌هایتان رو به بالاست و میان‌ تنه تان سفت است باید باسنتان را به عقب و پایین ببرید. در اخر هم باید آن را به سمت زمین نزدیک کنید و اجازه دهید کمی بیشتر از موازی‌ شدن پایین بیاید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/07/28/%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d9%81%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

فواید پیلاتس چیست؟

 آیا شماهم می خواهید بدانید فواید پیلاتس چیست؟ خب این طبیعی است که بخواهید بدانید فواید پیلاتس چیست چون ما وقتی به سراغ یک رشته ورزشی می رویم دوست داریم در مورد فواید آن چیزهایی بدانیم. از این رو برای افزایش اطلاعات بیشتر شما در مورد فواید این رشته ورزشی و پاسخ به سوال فواید پیلاتس چیست شما در ادامه به بررسی مهم ترین فواید پیلاتس پرداخته ایم :

برای اجاره زمین چمن مصنوعی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.
• این ورزش باعث تقويت سيستم ايمنی بدن تان می شود.
• این ورزش قوای بدن شما را بالا می برد.
• این ورزش افکار منفی را از ذهن و فکر شما دور می کند.
• این ورزش درد های مهره ای و کمر شما را کاهش می دهد.
• این ورزش وضعیت ایستادن شما را بهتر می کند.
• این ورزش شکمی تخت و کمر باریکی برای شما به وجود می آورد.
• این ورزش باعث کشیدگی اندام تان می شود.
• این ورزش باعث ایجاد تعادل و انصطاف پذیری به خصوص در ستون فقرات می شود.
• این ورزش تحرک مفاصل تان را افزایش می دهد.
• این ورزش فضای ریه هایتان را حجیم می کند.
• این ورزش باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می شود.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/03/04/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

مناسب ترین تغذیه برای چاق شدن:

 قطعا تغذیه سالم برای چاقی بسیار تأثیر گذار است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فردی که قصد چاق شدن و افزایش وزن را دارد باید مناسب ترین تغذیه برای چاقی را انتخاب کند. افراد لاغر اندام معمولا با غذا خوردن مشکل دارند و خیلی تمایلی به خوردن غذا و تغذیه ی سالم ندارند. در ادامه ی مقاله بهترین مواد غذایی و تغذیه برای چاقی را معرفی می کنیم:

  • گنجاندن شیر در برنامه غذایی برای افزایش وزن بسیار مهم است. شیر دارای پروتئین، چربی، قند، انواع ویتامین ها و انواع مواد معدنی است.
  • اضافه کردن برنج در برنامه ی غذایی نقش مهمی در چاق شدن دارد. برنج مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و بسیار زیاد به افزایش وزن کمک می کند.
  • گوشت قرمز برای افزایش وزن و عضله سازی مناسب است. گوشت قرمز پروتئین و چربی زیادی دارد و در تغذیه برای چاقی نقش مهمی دارد.
  • ماهی تازه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. ماهی تازه دارای چربی سالمی است که برای افزایش وزن بسیار مناسب می باشد.
  • تخم مرغ یکی دیگر از منابع غذایی است که دارای مقادیر مناسبی پروتئین و چربی می باشد. تخم مرغ را می توان در تمامی وعده های غذایی به صورت آب پز، سرخ شده و یا در غذا های مختلف مصرف نمود.

برای کلاس یوگا به اسان اسپرت مراجعه کنید.

رژیم غذایی افزایش وزن
  • ماست با پروتئین و چربی سالم بالا در تغذیه برای چاقی باید وجود داشته باشد. ماست حالت مایع دارد و کالری مایع برای چاق شدن از کالری جامد مناسب تر می باشد.
  • پنیر های مختلف باید در برنامه ی غذایی افزایش وزن قرار بگیرند. پنیر با کیفیت بالا و دارای نمک کم برای دریافت پروتئین بسیار مناسب می باشد.
  • شیک های دارای مواد پروتئینی نیز برای چاق شدن مفید می باشد. از بادام، موز، شیر و … می توانید در تهیه ی شیک استفاده نمایید.
  • قرار دادن آجیل در تغذیه برای چاقی مهم است. دانه هایی که در آجیل وجود دارد از مقادیر زیادی کالری برخوردار است. آجیل خام و بدون نمک برای چاق شدن یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشد.
  • مصرف مواد غذایی نشاسته دار برای چاق شدن لازم است. از مواد نشاسته دار می توان سیب زمینی، نان، جوی دوسر و … را نام برد.
  • سعی کنید میوه های خشک را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. میوه های خشک شده کالری بالایی دارند و بسیار خوشمزه هستند.
  • ماکارونی و پاستا را به برنامه ی غذایی خود حتما اضافه کنید. این مواد غذایی نشاسته و کالری زیادی دارند که به چاق شدن کمک بسیار زیادی می کنند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/08/23/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9/

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد