x تبلیغات
معرفی کامل ورزش ها

آموزش ایروبیک از پایه تا پیشرفته + فواید

 

درباره ایروبیک


ورزش ایروبیک علاوه بر جلوگیری کردن از افسردگی، بی‌ حوصلگی، بی ‌تابی باعث آزاد شدن هورمون هایی مانند اندروفین در بدن می شود. با تولید و آزاد شدن این هورمون در بدن فرد احساس نشاط، تمرکز بالا و خلاقیت فکری می کند. از طرفی دیگر شما با آموزش ایروبیک و انجام حرکات آن عضلات بزرگ بدنتان را به کار می گیرید.
اما برای درگیر کردن عضلات بزرگ بدنتان باید حداقل دوازده دقیقه با حالت ریتمیک و موزون در حال یادگیری آموزش ایروبیک باشد و تمامی حرکات را انجام دهید. زیرا در زمانی که سرعت و شدت تمرین های ایروبیک قابل تحمل است نیاز بدن به استفاده کردن از اکسیژن برای مدتی افزایش پیدا می کند.
از نظر متخصصان نیز آموزش ایروبیک دیدن و انجام حرکات آن باعث می شود سیستم قلب، عروق، تنفس فرد را تعلیم دهند تا با سرعت و بازدهی بالا اكسیژن بگیرد و همچنین به قسمت های مختلف بدن پخش کند. به دلیل اینکه تنفس یكنواخت از دهان و بینی انجام می‌ شود با انجام ایروبیک باعث تبادل اكسیژن و دی اكسید كربن، كنترل قند خون، كنترل فشار خون و كم كردن وزن اضافی بدن می شوید.

برای کلاس ژیمناستیک آنلاین به اسان اسپرت مراجعه کنید.


فاكتور های سنی برای ورزش ایروبیک


در هر سنی که باشید می توانید به سراغ ورزش ایروبیک و آموزش ایروبیک دیدن در باشگاه ها بروید اما به شرطی که حرکات آن را به صورت اصولی و صحیح انجام دهید. در حقیقت این ورزش برای سن های مختلف از کودکان تا بزرگسالان و حتی كودكان استثنایی مفید است و به دلیل حالت ریتمیكی كه دارد در یادگیری حركات به افراد کمک های شایانی می‌ كند.
اما بهترین سن برای انجام تمرینات این ورزش و آموزش ایروبیک از ۱۵ سالگی به بعد می باشد زیرا كودكان قبل از سن بلوغ نباید اقدام به انجام لیفت ‌های پر قدرت و سنگین کنند. از طرفی افراد مسن باید مراقب بافت های نرم خود باشند و با بالا رفتن سن به سراغ ورزش های سبک تر بروند اگر هم می خواهند در رشته ورزشی ایروبیک مشغول باشند بهتر است زیر نظر یک مربی خبره باشند.

ایروبیک در خانه


آموزش ایروبیک بانوان


آیا به دنبال آموزش ایروبیک بانوان هستید؟ به افرادی که به دنبال آموزش ایروبیک بانوان هستند باید بگوییم که این ورزش بیشتر برای خانم ها می باشد تا آقایان. به همین دلیل می توانید خاطر جمع باشید که این ورزش برای شماست. حال کجا می توانید آموزش ایروبیک بانوان ببینید؟ بهترین مکان برای دیدن آموزش ایروبیک بانوان و یاد گرفتن تمامی حرکات ایروبیک باشگاه های نزدیک به محل کار یا منزل تان می باشد.
شما با ثبت نام در باشگاه های بدنسازی می توانید اقدام به آموزش ایروبیک بانوان کنید. از طرفی بسیاری از خانم ها فکر می کنند اگر با دستگاه های بدنسازی در کنار ایروبیک کار کنند بدن آنها عضلانی می ‌شود. در این مورد باید گفت كه میزان عضلانی شدن و جذابیت در این رشته بین خانم ها و آقایان تفاوت های بسیاری دارد. زیرا بدن خانم ها به علت اختلاف هورمونی با آقایان واكنش های متفاوتی به این تمرینات نشان می ‌دهد.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/06/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af/

کلاژن چیست؟

 

  • الاستیته‌ی پوست را تقویت می‌کند
  • عضلات و استخوان‌ها را با هم نگه می‌دارد
  • از اندام‌ها محافظت می‌کند
  • ساختار مفاصل و تاندون‌ها را می‌سازد

خوشبختانه بدن ما به طور مرتب کلاژن می‌سازد.اما شاید بخواهید بدانید که کلاژن چگونه ساخته می شود؟ با افزایش سن، میزان کلاژن افت می‌کند. عادت‌هایی از سبک زندگی که می‌توانند تولید آن را کم کنند شامل سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض خورشید و رژیم غذایی ناسالم می‌‌شوند. برخی از بیماری‌ها نیز می‌توانند ذخایر کلاژن را تحلیل ببرند. بدون این واحد سازنده‌ی مهم، پوست دچار چین و چروک و افتادگی خواهد شد و حتی ممکن است دچار مفصل درد شویم.

برای رزرو کلاس بدمینتون در تهران به اسان اسپرت مراجعه کنید.

فواید کلاژن چیست؟

۱. کلاژن برای مفاصل و تسکین درد مفصل

با ضعیف شدن غضروف و تحلیل رفتن آن در اثر بالا رفتن سن، ممکن است در مفاصل خود احساس درد و سفتی کنید. با افزایش مصرف آن می‌توانید از درد مفاصل‌تان کم کرده و علائم آرتروز را تخفیف بدهید. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، افراد شرکت کننده، مکمل کلاژن برای مفاصل نوع دوم که از گردن مرغ ساخته شده بود به مدت ۹۰ روز استفاده کردند. نتایج نشان داد علائم اوستئوآرتریت به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته و شدت این علائم نیز ۳۳ درصد کمتر شده بود.

در مطالعه‌ای قدیمی‌تر که از همین مکمل استفاده شده بود، افراد دچار آرتریت روماتوئید شدید شاهد کاهش تعداد مفاصل متورم و دردناک بودند. ۴ نفر از ۶۰ فرد مورد آزمایش نیز کاملا بهبود یافته بودند. این مکمل تغییر ماهیت داده نشده بود، یعنی آمینو اسیدهای آن در اثر فرآوری و قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، تخریب نشده بودند.

۲. جلوگیری از پیری پوست

یکی از معروف‌ترین فواید کلاژن توانایی آن برای افزایش درخشندگی و زیبایی پوست است. این پروتئین مهم، به پوست الاستیته می‌دهد و به آن کمک می‌کند سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. اما با افزایش سن و افت تولید کلاژن، خطوط پوستی، افتادگی پوست و خشکی آن بروز خواهد کرد، بنابراین اگر مصرف آن را افزایش دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، به طور تصادفی از میان ۶۹ زن ۳۵ تا ۵۵ ساله، ۴۶ نفر را انتخاب کردند تا مکمل کلاژن هیدرولیزات مصرف کنند. بقیه‌ی افراد نیز دارونما مصرف کردند. زنانی که از انواع کلاژن استفاده کرده بودند، در عرض چهار هفته، خاصیت الاستیته‌ی پوست‌شان بیشتر شده بود. همین کمپانی مطالعه‌ی دیگری نیز انجام داد که معلوم شد همین محصول توانسته بود بعد از هشت هفته به میزان چشمگیری از چین و چروک‌های پوست بکاهد.

۳. کمک به عضله سازی و چربی سوزی

کلاژن از اجزای مهم بافت عضله است، بنابراین عجیب نیست که تاثیر بزرگی روی عضله سازی دارد. ضمنا حاوی مقدار زیادی گلیسین است. گلیسین، آمینو اسیدی است که در سنتز کراتین دخالت دارد. گلیسین می‌تواند سوخت مورد نیاز عضله برای قدرت داشتن حین تمرینات را به مقدار زیادی فراهم کند. حالا اگر مصرف کلاژن را هم به تمرینات خود اضافه کنید چه خواهد شد؟

منبع:

https://blog.asansports.com/2018/12/22/%da%a9%d9%84%d8%a7%da%98%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%a7/

معنی بولینگ چیست؟

 دوست دارید بدانید معنی بولینگ چیست؟ این بازی هیجانی که امروزه در تمام دنیا از سال ۱۸۹۵ قوانین خاص خود را دارد در تمامی کشور ها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و افراد زیادی به دنبال فیلم بازی بولینگ و مطالب مهم در این خصوص هستند تا مهارت های لازم این ورزش را کسب کنند. برای اینکه پاسخ سوال خود یعنی معنی بولینگ چیست را دریافت کنید باید بگوییم معنی بولینگ عبارت است از انداختن توپ بر روی ریل و ریختن تمامی پین ها بر روی زمین می باشد.

برای اجاره چمن مصنوعی تبریز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

شما برای بازی کردن علاوه بر یادگیری مهارت های لازم و تکنیک های این بازی نیاز به تهیه توپ و کفش مخصوص هستید. سپس باید بدانید معنی بولینگ چیست تا بتوانید توپ را بر روی ریل پرتاب کنید. برای این منظور باید توپ را از روی ریل بردارید و با هر دو دست خود بگیرید. سپس بازو هایتان را خم کنید و به سمت مسیر ورودی این بازی بروید. در اخر هم با مهارت کافی و تکیه بر مهارت های یاد گرفته شده انگشت خود را داخل توپ کرده و به سمت پین ها پرتاب کنید.

لین


لین به معنی مسیر پرتابی می باشد که باید توپ از آن جا رد شود. این سطح یک سطح صاف می باشد که توپ بازی بولینگ باید روی آن حرکت کند تا به پین ها که در انتهای این مسیر هستند برسد. در دو طرف لین ها ۱۸ متر طول و ۱ متر عرض می باشد و معمولا از چوب ساخته می‌ شود. در لین ها قسمت هایی وجود دارد که به آن ها را گاتر می ‌گویند و اگر توپی که پرتاپ شده به این قسمت ها برود از کنار پین ها عبور می ‌کند و امتیازی را نصیب بازیکن نمی ‌کند.

فوايد بولينگ چيست

ایروچ


ایروچ به معنای محوطه ی ایستادن می باشد که ابعاد زمین آن ۴٫۵ متر است. این منطقه جایی می باشد که در آن شما باید توپ خود را انتخاب کنید و پرتاب نمایید. این محوطه دارای یک سطح متفاوت با سطح لین است و برخلاف این سطح روغن کاری شده و لیز نیست که تا خط خطا هم ادامه دارد. این خط سیاه رنگ جایی است که لین از محوطه اپروچ جدا می ‌شود و بازیکن هنگام پرتاپ توپ باید به خوبی مراقب باشد تا پایش از این خط عبور نکند چون هم بسیار لیز است و هم عبور از آن در قوانین بولینگ خطا محسوب می ‌شود.

مانیتور


مانیتور ها در این بازی هیجانی حکم صفحه امتیاز را دارند. این مانیتور ها هر بار که ضربه می زنید و پین ها بر روی زمین می ریزند امتیاز تان و سرعت توپی که پرتاب کرده اید را برایتان نمایش می دهد. هر چهار نفری که بولینگ بازی می کنند و در یک ردیف قرار می گیرند دو دوربین بالای لاین برایشان وجود دارد که این ها را محاسبه خواهد کرد.

ورزش بولينگ چيست

تیبل


تیبل به معنای دستگاهی می باشد که پین ها را می چیند و یک ست کامل می باشد. این دستگاه تمامی توپ های این بازی را در بر می گیرد و می توانید توپ های خود را از اینجا بر دارید. وقتی هم که توپ ها را برای پرتاب کردن به سمت پین ها بر می دارید این دستگاه توپ های ریخته شده را جمع می کند و از اول برایتان پین های جدید می چیند. همچنین تیبل ها توپ ها را هم از زیر لاین به دستگاهی که کنارتان است بر می گرداند. در انتهای تیبل هم یک دستگاه با باد سرد تعبیه شده است تا وقتی هنگام بازی دست تان عرق کرد با باد آن خشک کنید.


منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/07/%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تمرین‌های پلیومتریک

  این روش تمرین در دهه‌ی ۶۰ میلادی ابداع شد. هدف این بود که قدرت پرش ورزشکاران بیشتر شود. به تدریج این تکنیک در تمام کشورها رواج پیدا کرد؛ چرا که ثابت شد این روش در اکثر ورزش هایی که نیاز به دویدن سریع و پرش دارند بسیار مؤثر است. هدف تمرینات پلیومتریک این است که زمان برای انجام هر حرکت باز هم کوتاه تر شود. این روش نه تنها ماهیچه ‌ها را تقویت می ‌کند بلکه سیستم عصبی را نیز تحت تأثیر قرار می ‌دهد. هر چه اعصابی که کنترل حرکت ماهیچه را بر عهده دارد، سریع‌تر پیام رسانی کنند، ماهیچه ‌ها تغییر حالت سریع‌ تری پیدا می ‌کنند.

برای استفاده از تمرینات پلیومتریک اگر ورزشکار قدرت بدنی کافی نداشته باشد، انجام این تمرینات باعث مصدومیت او خواهد شد. در این نوع تمرین، ورزشکار از سکویی به ارتفاع حدود ۵/۱ متر پریده و بلافاصله پس از رسیدن به زمین به هوا می ‌پرد. پرش جفت پا و لی لی کردن نیز بخشی از این نوع تمرین خواهد بود.

مطلب  آموزش کشتی و یوگا در خانه آسان اسپرت مطالعه کنید.

 

ضرورت تمرین فوتبال نونهالان و تمرین فوتبال برای نوجوانان


تمرین فوتبال نونهالان و رده نوجوانان بسیار ضروری است چرا که به لحاظ رشد روانی و فیزیکی برای فوتبالیست ها بسیار حائز اهمیت است. اگر این دوره سنی را علمی و استاندارد پشت سر بگذارند توانای آنان شکوفا می شود و از طرفی عمر فوتبالی بیشتری را نیز سپری خواهند کرد. تمرین فوتبال برای نوجوانان و بازیکنان فوتبال در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال دوره ای بسیار مهم است و منجر به توسعه مهارت های فنی و در عین حال زمان بندی مناسب برای آموزش مبانی، تاکتیک های فردی و تاکتیک های گروهی است. در این رده سنی ، بازیکنان فوتبال به مرحله شروع آموزش توسعه تفکرات تاکتیکی می رسند، که پرورش صحیح موجب تربیت بازیکنانی نخبه همراه با طول عمر بازیگری بالا خواهد شد.


منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/13/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-15-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

حرفه ای ترین شیوه تمرین فوتبال

 فوتبال جزو جذاب ترین و محبوب‌ ترین ورزش در سراسر جهان است که طرفداران خاص و زیادی را در بین تمام مردم دارد. بازیکنان فوتبال دو تیم ۱۱ نفره هستند که با یک توپ فوتبال در زمین چمن با هدف گل‌ زدن با هم رقابت می کنند. در سالیان گذشته بین کیفیت تمرینات و مسابقات تفاوت زیادی وجود داشت. امروزه تمرین فوتبال در سطح مسابقه برگزار می شود. تمرینات باید حتی الامکان در حد و اندازه مسابقه برگزار شوند. جلسات تمرین برای کلیه گروه های سنی باید لذت بخش باشد و همیشه از توپ استفاده شود. تمرین فوتبال با توپ اساس تمرینات است. در صورتی می توان یک جلسه تمرین را خوب دانست که قسمتی از آن به حرکات نمایشی با توپ، دریبل، تمرین فوتبال تک نفره یا چند نفره اختصاص داده شود. با به کارگیری این نکات و تکنیک ها، بازیکنان به خیلی سریع و راحت مهارت کافی در حرفه پرطرفدار فوتبال می رسند.

برای تمرین در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

بهترین تمرینات آمادگی جسمانی برای بازیکنان

 


امروزه پیشرفت های زیادی در تمرین‌های تیم های فوتبالی مشهور ایجاد شده است و بازیکن ها برای تمرین کردن، تمرینات ابتدایی مانند دویدن دور زمین یا بالا و پایین رفتن از پله‌ ها و … را انجام نمی ‌دهند. تمرین شامل حرکات متنوع زیادی است که هر کدام مهارت خاصی را تقویت می ‌کند. فوتبالیست‌ ها نیاز به قدرت بدنی بالا دارند و برای ایجاد آن نیاز به تمرینات آمادگی جسمانی وجود دارد.
داشتن قدرت بدنی حرف اول را در فوتبال می‌ زند. همه‌ فوتبالیست ها حتی اگر تکنیک چندانی ندارند ولی به خاطر توانایی بالای بدنی در تیم های بزرگ بازی می ‌کنند. به علاوه، یک فوتبالیست خوب باید بتواند سریع موقعیت خود را در زمین عوض کند. تمرینات آمادگی جسمانی کمک می کند تا مسافت زیادی را با سرعت بدود، تا بیشترین حد بالا بپرد تا شانس ضربه زدن با سر برای او بیش‌تر شود. سریع به عقب بدود تا از آفساید بیرون بیاید و وقتی که توپ به او رسید بلافاصله در جهت مخالف شروع به دویدن کند تا فرصت گل زدن برای تیم خود ایجاد نماید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/13/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-15-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

روش مبارزه کیک بوکسینگ در مسابقه

 برای اینکه بدانید کیک بوکسینگ چیست باید بدانید روش مبارزه در این رشته رزمی به چه صورت است. مسابقات این رشته رزمی هیجانی در یک زمین مربع شکل که ۱۶ الی ۲۰ فوت است و دور تا دور آن طناب پیچیده می باشد. همچنین زمان این رشته ورزشی بطوری است که در ۳ راند ۳ دقیقه ای برگزار می شود و هر فرد می تواند در بین هر یک از راند ها یک ساعت استراحت کند. برای اینکه بیشتر بدانید کیک بوکسینگ چیست باید گفت که در حین مسابقه یک داور، یک پزشک کنترل و سه قاظی بالای سر شما برای نظارت هستند.

برای کلاس شطرنج آنلاین به اسان اسپرت مراجعه کنید.

کیک بوکسینگ داخل رینگ یا تاتامی برگزار می شود و دارای کمربند دان همانند سایر رشته های ورزشی می باشد. در مسابقات آماتور کیک بوکسینگ راند ها به شکل دو راند ۲ دقیقه ای برگزار می شود و در صورت مساوی شدن کار به راند سوم کشیده می شود. حتی برای اینکه بیشتر بدانید کیک بوکسینگ چیست جالب است بگوییم به افرادی که در مبارزات کیک بوکسینگ شرکت می ‌کند فایتر می‌ گویند. ضربات مشت به سر حریف در کیک بوکسینگ دارای ۱ امتیاز و ضربات پا به سر در کیک بوکسینگ دارای ۲ امتیاز می ‌باشد.

 

قوانین کیک بوکسینگ


آیا می خواهید همانند دانستن کیک بوکسینگ چیست قوانین کیک بوکسینگ را هم بشناسید؟ کمی صبور باشید تا همانند کیک بوکسینگ چیست شما را با قوانین کیک بوکسینگ آشنا کنیم. هر رشته ورزشی دارای یک سری قاعده و قانون می باشد که بازیکنان برای موفقیت باید از آن ها پیروی کنند به همین دلیل رشته ورزشی کیک بوکسینگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای قاعده و قانون می باشد. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم شما را با قاعده ها و قوانین کیک بوکسینگ که باعث پیروز شدن شما می شوند را بیان کنیم.
برای مثال یکی از قوانین کیک بوکسینگ برای کسانی که خواهان برنده شدن هستند این است که می توانند حریف خود را ناک اوت کنند یا آنقدر به او آسیب بزنند که دیگر توانایی روی پا ماندن نداشته باشد. به این مظور اگر حملاتتان افزایش یابد امتیاز های بیشتری به دست می آورید و پیروز میدان هستید. همچنین باید گفت که تمام فن های کیک بوکسینگ بر پایه هفت قانون است که به آن قوانین کیک بوکسینگ می گویند. این فن ها عبارت هستند از فاصله، دفاع، فریب، زمان، قدرت، پایداری و مشت. اگر شما تمامی این فن ها را بلد باشید گویی هفت قانون کیک بوکسینگ را یاد گرفته اید در نتیجه قطعا پیروز مسابقه خواهید بود.

منبع:

 

ورزش در خانه

 امروزه در شرایطی که جامعه با مشکل مواجه شده و بسیاری از کار ها مانند ادارات نیز تعطیل شده اند راهی جز ورزش در خانه برای افراد نمی ماند زیرا باشگاه ها نیز یکی از مکان هایی هستند که امکان دسترسی و رفتن به آن ها ممنوع شده است. به همین علت ورزش کردن در باشگاه ممکن نیست و باید ورزش را به خانه بیاوریم.

در این حین خیلی از افراد وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ورزش در خانه را ندارند که در پاسخ به این افراد باید گفت که کافیست ما را دنبال کنید تا بدانید در خانه هم می شود ورزش کرد. یکی از رشته های ورزشی که امکان انجام آن در خانه نیز ممکن هست بدنسازی می باشد. برای انجام این ورزش شما به وسیله خاصی نیاز ندارید و با یک دمبل می توانید بسیاری از تمرین های ورزشی را به آسانی در خانه انجام دهید.

 

تغذیه در بدنسازی


اولین اصل مهم برای سلامت بدن ورزش کردن و دومین اصل مهم برای سلامت بدن تغذیه مناسب می باشد. اگر می خواهید بدنی بدون چربی و عضله دار داشته باشید باید از رژیم غذایی مخصوصی پیروی کنید. تغذیه مخصوص یعنی در مقایسه با سایر افراد شما باید کالری بیشتری در روز دریافت کنید تا با پروتئین و انرژی های دریافتی شما بدنتان شروع به ساختن عضله کند. از طرفی دیگر کربوهیدرات ها هم می توانند انرژی زیادی بسازند و اگر تمرینات سنگینی دارید باید کربوهیدرات ها را هم در برنامه تغذیه خود جای دهید.
در تغذیه یک فردی که بدنسازی کار می کند و به دنبال تناسب اندام و ساخت عضله است باید مرغ، گوشت، بوقلمون، ماهی، و تخم مرغ، و همچنین انواع دانه ‌ها، آجیل و لوبیا در هر وعده‌ی او جای داشته باشد و باید به صورت مداوم مصرف شود. البته افراد گیاه خوار باید پروتئین مورد نیاز بدنشان را از پودر ها و اجیل ها به دست آورند. از طرفی دیگر یک فرد بدنساز باید در روز ۵ الی ۷ وعده غذا بخورد تا سیستم سوخت و ساز بدنش تظیم شود. علاوه بر این برای بدنسازی در طول روز تا می توانید باید آب بخورید.

تقویت کننده ها در بدنسازی


امروزه بسیاری از افراد بدنساز که در این رشته به طور جدی فعالیت می کنند همواره از دارو هایی مانند استروئید استفاده می کنند تا بدن آن ها زود تر شروع به سوخت و ساز و عضله سازی کند. این امر فرد بدنساز را به سرعت به خواسته اش می رساند اما در بلند مدت تاثیرات و عوارض جانبی بر روی بدن فرد می گذارد. از طرفی دیگر بدن فردی که با تمرین و تغذیه به عضله و تناسب رسیده با فردی که با دارو و انواع مکمل ها به عضله های حجیم رسیده بسیار متفاوت است.
کوچک ترین عوارض دارو های حاوی استروئید کاهش تستسترون می باشد که با کاهش این ماده اقایان دچار اکنه و خانم ها دچار ریزش مو می شوند. به علاوه باید گفت که مکمل ها و داروهای استروئیدی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. برای مثال مکمل ها جنبه منابع غذایی دارند و برای تامین ساده ‌تر مواد مغذی مورد نیاز بدن یک بدنساز تولید شده ‌اند در حالی که دارو های استروئیدی از این ویژگی ها برخوردار نیستند.


منبع:

راه‌های چاق شدن افراد لاغر+20 روش چاق شدن

 این روزها افراد زیادی دنبال راه‌های چاق شدن برای زیبایی ظاهر یا حفظ سلامتی هستند. شاید فکر می‌کنید چاق شدن خیلی ساده است اما واقعیت این است که افراد لاغر سختی‌های زیادی را برای چاق شدن تحمل می‌کنند. ما مسیر را برای شما هموار کرده‌ایم و 20 مورد از بهترین و سالم ترین راه های چاق شدن افراد لاغر را به شما معرفی می‌کنیم.

برای کلاس فیتنس و کلاس ورزش آنلاین به اسان اسپرت مراجعه کنید.

برای چاق شدن روش‌های مختلفی مانند استفاده از رژیم‌های غذایی سالم، عمل به توصیه‌های متخصصان طب سنتی یا استفاده از مکمل‌ها و داروها وجود دارد که به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول افراد لاغر شناخته می‌شود. اما با توجه به این‌که استفاده از روش‌های نادرست ممکن است سلامت فرد را تهدید کند، یا همراه با عوارض باشد بهتر است در انتخاب راه‌های چاق شدن هوشمندانه و با احتیاط عمل کنید. مطلب دیگری با عنوان رژیم لاغری رایگان و کاهش وزن در یک هفته را میتوانید بخوانید.

را‌ه های چاق شدن افراد لاغر چیست؟

سبک زندگی عامل تعیین کننده‌ی مهمی برای افزایش وزن است. پس کسانی که به دنبال چاق شدن هستند درصورت رعایت موارد زیر زودتر به هدف موردنظرشان می‌رسند.

داشتن خواب کافی

بدن برای متابولیسم صحیح مواد غذایی و ترشح هورمون‌های کنترل کننده‌ی اشتها به استراحت نیاز دارد. میزان ترشح هورمون گرلین که عامل گرسنگی است در خواب شبانه تنظیم می‌شود. پس داشتن 8ساعت خواب شبانه یکی از راه‌های چاق شدن افراد لاغر است.

ورزش کردن منظم

تصور اشتباهی بین مردم رواج دارد مبنی بر این‌که ورزش کردن فقط باعث لاغری می‌شود. در حالی‌که فعالیت‌های ورزشی سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های درمان لاغری شناخته می‌شود. ورزش کردن علاوه بر تقویت عضلات، از طریق بالابردن متابولیسم بدن سبب افزایش اشتهای فرد لاغر می‌شود.

رژیم غذایی مناسب

چاق شدن ارتباط مستقیمی با نوع مواد غذایی و میزان غذایی که در هر وعده مصرف می‌کنیم دارد. کسانی که می‌خواهند چاق شوند حتما باید ترکیبی از کربوهیدارت، چربی و پروتئین‌ها را مصرف کنند. افراد لاغر باید تقریبا نیمی از کالری دریافتی روزانه را از کربوهیدرات‌ها تامین کنند. همچنین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 4تا 6 گرم پروتئین مصرف کنند.


منبع:

https://farinshop.com/ways-get-weight/

معرفی ایزوتونیک و تفاوت آن با ایزومتریک

  اگر اهل ورزش حرفه‌ای هستید؛ به احتمال زیاد دو اصطلاح ایزوتونیک و ایزومتریک را زیاد شنیده‌اید. در این متن درباره اهمیت و فواید تمرینات ایزوتونیک می‌گوییم که باعث افزایش آمادگی کلی بدن می‌شود. همچنین قدرت و زیبایی آن را بیشتر می‌کند. با ما همراه شوید تا بیشتر و بهتر ایزوتونیک و حرکات مربوط به آن را بشناسید.

 

تمرینات ایزوتونیک چیست؟

کلمه ایزوتونیک از یونان باستان گرفته شده؛ ایزو به معنای تک و تونیک به معنای تن و بدن عضلانی است؛ این اصطلاح به معنای تمریناتی‌ست که در آن عضله، فشار ثابتی را در طول تمرین تحمل می‌کند (فشار در طول تمرین ثابت است).

پایه و اساس این تمرینات، انقباض تارهای عضلانی است؛ ایزوتونیک با انقباض عضلات، توان و قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهد. مثلا ورزش اسکات یا شنا سوئدی از تمرینات ایزوتونیکی هستند که باعث افزایش قدرت عضلات می‌شوند.

در این تمرینات، طول عضلات تغییر می‌کند و مفاصل بدن خم و راست می‌شوند. تنها چیزی که در تمرینات ثابت است، فشاری است که به عضله وارد می‌شود. به عبارتی مفاصل و عضلات بدن حرکت دارند (که می‌تواند طیف وسیعی از حرکات باشد) اما، فشاری که به عضله وارد می‌شود ثابت است. مثل حرکت اسکات با هالتر ۵ کیلوگرمی.

فرض کنید می‌خواهید با یک هالتر با وزنه ۵ کیلوگرمی اسکات بزنید. شما در این تمرین، حرکت نشست و برخاست را هم انجام می‌دهید. (طول عضله تغییر می‌کند و مفصل زانو خم و راست می‌شود) اما وزنه‌ای که روی دوش شماست (فشار وارده به عضلات) همان وزنه است و تغییری نمی‌کند.

این تمرینات به تقویت عضلات و بالا بردن استقامت و حجم عضلانی بدن کمک می‌کند (با رعایت فاکتورهای دیگر) و  اگر منع ورزشی نداشته باشید می‌توانید از این تمرینات نهایت استفاده را ببرید. تمرینات آن تقریبا فراگیر است و شامل همان تمریناتی می‌شود که اغلب ورزشکاران در باشگاه مشغول آن هستند. در واقع هرکس متناسب با هدف خود، ایزوتونیک کار می‌کند.

 

برای آموزش یوگا مقدماتی به اسان اسپرت مراجعه کنید. 

اسکات

مزایای تمرینات ایزوتونیک

ایزوتونیک از ورزش‌های محبوب بین ورزشکاران است. مزایای آن مهم‌ترین دلیل محبوبیت این نوع ورزش است. تمرینات ایزوتونیک به شما کمک می‌کند آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید و بدن خود را فرم دهید. مزایای دیگر عبارتند از:

  • افزایش قدرت و حجم عضلانی
  • بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل
  • افزایش استقامت عضلات
  • تقویت دامنه حرکتی در حرکات فانکشنال
  • بالا بردن قدرت عمومی بدن (در تمرینات بدون وزنه)
  • افزایش تراکم استخوان
  • افزایش سلامت قلب و عروق
  • کاهش چربی بدن
  • افزایش توده بدون چربی
  • کمک به حفظ متابولیسم بدن با افزایش سن

 

آیا تمرینات ایزوتونیک به وسایل و تجهیزات نیاز دارد؟

این تمرینات بسیار متنوع است و می‌توان آن‌ها را به دو دسته خانگی و باشگاهی تقسیم کرد. برای انجامِ تمرینات خانگی، هیچ وسیله‌ای نیاز نیست و می‌توانید آن را در منزل و بدون هیچ وسیله‌ای انجام دهید. مانند حرکت اسکات یا لانگز بدون دمبل

تمرینات باشگاهی به تجهیزات و وسایل نیاز دارد و منظور از تجهیزات فقط دمبل و وزنه نیست، بلکه تجهیزاتی مثل میله بارفیکس نیز نیاز هست.

 

انواع انقباضات در تمرینات ایزوتونیک

انقباضات دارای دو نوع است: درونگرا (کانسنتریت) و برونگرا (اکسنتریک)

درونگرا: هنگامی که با فشار وزنه، عضله‌ی شما کوتاه می‌شود.

برونگرا: هنگامی که عضله‌ی شما طویل می‌شود.

به عنوان مثال، هنگامی که در حال انجام حرکت عضله دو سر بازویی (حرکت جلوباز و دمبل) هستید و وزنه را به طرف شانه خود بالا می‌آورید، عضلات دو سر بازویی شما دچار یک انقباض درونگرا می‌شود. وقتی وزنه را پایین بیاورید، انقباض برونگرا رخ می‌دهد. عضلات شما در تمام طول دامنه حرکتی این تمرین، در برابر فشار وزنه مقاومت می‌کنند.

 

تفاوت ایزوتونیک و ایزومتریک

تمرینات ایزوتونیک نقطه مقابل تمرینات ایزومتریک است. ایزوتونیک کل بدن را درگیر می‌کند، اما ایزومتریک بر عضلات خاصی تمرکز دارد و در آن، طول عضله ثابت است.

همانطور که در مقاله ایزومتریک خواندیم، تمرینات ایزومتریک نوعی تمرین کم فشار است که شامل تحت فشار قرار دادن عضلات بدون حرکت یا خم کردن مفاصل است. در حقیقت همانطور که از نام آن پیداست iso-metric در این تمرینات طول عضله تغییری نمی‌کند (یا تغییر نامحسوسی دارد)، ولی عضله تحت فشار است و تمرین داده می‌شود. یک مثال آشنا از این تمرینات پلانک است. در وضعیت پلانک شما حرکت نمی‌کنید و سرجای خود هستید، اما عضلات بسیاری درگیر است.

تمرینات ایزومتریک برای ثبات و حفظ قدرت مفید است. ورزش ایزومتریک اغلب برای افرادی که آسیب دیده‌اند و رو به بهبودی هستند یا از درد مفاصل مانند آرتروز رنج می‌برند توصیه می‌شود. برخی شواهد نیز ثابت می‌کند که تمرینات ایزومتریک می‌تواند به کاهش فشار خون نیز کمک کند.


منبع:

https://fitamin.ir/mag/isotonic-exercises/

فواید و مزایای فعالیت بدنی منظم و مستمر

 فواید و مزایای فعالیت بدنی منظم و مستمر. شما حتما میدانید ورزش برای بدن مفید است، اما آیا میزان این فایده را می دانید؟ فعالیت بدنی هم روحیه شما را بهتر میکند و هم فعالیت جنسی شما را بهبود می بخشد.

با مطالعه مقاله زیر اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت بدنی کسب خواهید کرد.

اگر می خواهید حال بهتر، انرژی بیشتر و زندگی طولانی تری داشته باشید، شک نکنید ورزش کردن یکی از راههای آن است.

فواید و مزایای فعالیت بدنی منظم و مستمر را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت.
فارغ از سن، جنسیت و توانایی بدن ، شما می توانید از مزایای فعالیت جسمانی بهره ببرید.
آیا به دنبال دلایل قانع کننده تری هستید ؟
پس حتماٌ روشهایی را که در ادامه مقاله به آنها اشاره می شود را مطالعه نمایید .

 

برای ورزش در خانه  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

فواید و مزایای فعالیت بدنی منظم و مستمر

ما می‌توانیم مزایای فعالیت‌های بدنی را به صورت زیر لیست کنیم.

  1. افزایش توانایی بدن در جذب و استفاده از اکسیژن.
  2. کاهش فشار خون، افزایش حجم و وزن قلب، افزایش بروندهی قلب. بهبود جریان خون در کل بدن.
  3. بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات. افزایش واکنش عضلات به محرکها.
  4. تحکیم استخوانهای بدن.
  5. کاهش چربی بدن.
  6. کاهش استرس ، اضطراب، افسردگی و تنش.
  7. تقویت اعتماد بنفس .
  8. غلبه بر بی خوابی .
  9. پیشگیری و یا بهبود بیماریهای فشارخون بالا، چاقی، دیابت، پوکی استخوان، قلبی-عروقی و سرطان.
  10. افزایش انرژی بدن. افزایش شادابی و سرزندگی.
  11. افزایش تمرکز فکری.
  12. کاهش %۶۰ احتمال ابتلا به سرطان سینه و کاهش دردهای قاعدگی.
  13. افزایش قدرت و استقامت بدن.
  14. بهبود سیستم گوارش بدن و افزایش اشتها.
  15. بهبود تناسب اندام.
  16. افزایش هماهنگی و تعادل در اعضاء بدن. افزایش چابکی وفرزی.
  17. افزایش قوه جنسی.
  18. تسکین علایم واریس.
  19. بهبود عملکرد کبد.
  20. سلامتی عمومی بدن و طول عمر بیشتر.

منبع:

https://mag.sportreserve.ir/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b8%d9%85-%d9%88-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b1/

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد