x تبلیغات
معرفی کامل ورزش ها

عضله سازی سریع در خانه

عضله سازی سریع در خانه یا باشگاه و داشتن بدنی جذاب و عضلانی آرزوی هر بدنسازی است. البته رسیدن به این هدف چالش‌های خاص خودش را دارد. می‌گوییم چالش چون بیشتر ورزشکاران (به‌خصوص افراد لاغر)، به قول معروف، شب و روزشان را یکی می‌کنند تا فقط چند گرم عضله بسازند. اگر به دنبال عضله سازی سریع و درعین حال اصولی و درست هستید ما را در این مقاله دنبال کنید.

برای آشنایی با باشگاه بدنسازی شیراز به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

راهکارهای عضله سازی سریع

گاهی ورزشکاران برای عضله سازی سریع به توصیه بعضی از مربیان و بدون هیچ دستورالعمل خاصی، حجم غذایشان را زیاد می‌کنند. که این کار نه‌تنها بی‌فایده است، بلکه در بعضی مواردی باعث مشکلات گوارشی هم در آن‌ها می‌شود.

اما دستورالعمل‌های ویژه‌ای وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها در کنار انجام تمریناتِ یک برنامه ورزشی اصولی، می‌تواند رؤیای عضله سازی سریع و تضمینی را برای‌تان محقق کند. در این مطلب، چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم که با آن می‌توانید ۲۲٫۵ کیلو ماهیچه خالص به بدنتان اضافه کنید و به عضله‌سازی سریع دست یابید.

این دستورالعمل برای خیلی از بدنسازان کارساز بوده. حالا هم نوبت شماست که به جمع عضله‌ای‌ها بپیوندید.

 

برنامه بدنسازی عضله ساز

 

راهکارهای عضله سازی (نکات تغذیه)

در این قسمت از مطلب عضله سازی سریع بهترین راهکارهای تغذیه‌ای برای ساخت عضله را معرفی می‌کنیم.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

برای عضله سازی و رشد عضله، پروتئین بیشتری مصرف کنید؛ اما چرا این همه تاکید روی پروتئین است؟ به زبان ساده و خودمانی، تمرینات قدرتی تارچه‌های عضلانی شما را پاره و خُرد می‌کند. بعد از هر جلسه تمرین عضلات خودشان را بازسازی می‌کنند و آجرِ بازسازیِ عضلات، پروتئین است! برای همین است که در فاز عضله سازی پروتئین بسیار ضروری است. 

این یک توضیح خیلی ساده برای اهمیت پروتئین در فرآیند عضله‌سازی بود. اگر می‌خواهید فرآیند علمی هایپرتروفی عضلانی را به زبان علمی بخوانید، 

طبق تحقیقات دانشگاه استرلینگ، ورزشکاران تمرینات قدرتی برای عضله سازی روزانه به ۱.۵ الی ۳ گرم پروتئین به ازای وزن بدن احتیاج دارند؛ به‌طور مثال اگر شما یک خانم ۵۰ کیلوگرمی هستید که قصد عضله سازی سریع را دارد (فقط عضله سازی و بدون حجم گرفتن) باید روزی حدود 85 گرم پروتئین بخورد. این مقدار پروتئین در هر وعده غذایی حدود ۲۰ الی ۲۴ گرم پروتئین باید تقسیم شود.

منابع پروتئینی خوب کدامند؟

  • دانه‌ها مثل بادام‌زمینی 
  • حبوبات مثل عدس، نخود
  • لبنیات مثل خامه و شیر و پنیر
  • موادغذایی مثل مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، سویا

منبع:

https://fitamin.ir/mag/build-muscle-at-home/

 

دوچرخه‌سواری کوهستان

 این ورزش با رشته هایی شبیه کراس کانتری، کراس کانتری ماراتن، دانهیل، فور کراس، پرش از خاک، مسابقه های تعقیبی برپا می شود. دوچرخه سواری کوهستان از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی بصورت امروزی انجام می شود و از سال ۱۹۹۶ در بازي های المپیک رسما برپا شده است.

برای اجاره زمین تنیس مشهد و زمین چمن سلحشور به سایت اسان اسپرت مراجعه کنید.

دوچرخه سواری کوهستانی از کجا آغاز شد؟ در دهه ۱۹۷۰ بود که خيلي از دوچرخه سوارها تصمیم گرفتن این رشته رو به جاده های خاکی بکشونن و تقاضای زيادي برای مسابقه های از بالا تا پائین کوه بود( دانهیل). ولی خيلي زود تصمیم گرفتند مسابقه های از پائین تا به بالای کوه( آپهیل) رو هم برپا کنن و اینطوری بود که قطعه های تازه برای این کار درست شد و این ورزش خيلي سریع گسترش پیدا کرد.

عکس دوچرخه سواری کوهستان , معرفی رشته دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه کوهستان به چهار دستهٔ عمده تقسیم می شود:

سخت:دارای انعطاف پذیری بسیار اندک

دم سخت( به انگلیسی:Hard tail):دارای انشعاب محور تعلیق جلویی و بدون محور عقب

دم نرم( به انگلیسی:Soft tail):دارای محور تعلیق عقب کوچک

دوگانه یا دارای سیستم تعلیق کامل( به انگلیسی:full suspension)

داشتن یک تفریح هیجان انگیز که ذهن و بدن آدم را هم زمان درگیر خودش بکند، یکی از لذتبخش ترین کارهای دنیا است. ورزش کردن شاید بیش از این که روی بدنمان تأثير بگذارد، روحیه و حال ذهنی مان را بهتر کند.

دوچرخه سواری کوهستان از رشته هایی هست که به استقامت، قدرت، تعادل و تسلط کامل به دوچرخه احتیاج دارد. در این ورزش شما باید به طور کامل روی مسیرتان تمرکز کنید و برای هر مانعی که قراراست سر راهتان سبز شود آماده باشید. میلیون ها نفر سراسر دنیا به این ورزش علاقمند هستند و در این زمینه فعالیت می کنند. حس ازادی، درگیری با طبیعت و اکتشافات تازه و نگه داشتن بدنی سلامت از فواید پیگیری کردن این رشته به شمار میرود.

دوچرخه سواری کوهستان همیشه نباید در کوهستان انجام شود و از حیاط خانه یتان گرفته تا جاده های خاکی، هر جایی امکان پذیراست. ولی دل چسب بودن این ورزش به این است که در دل طبیعت انجام شود، به عنوان مثال از بالا تا پائین یک مسیر خاکی در دل کوه و تپه ها. دوری از زندگی شهری و کوشش برای پیدا کردن مسیر لا به لای درخت ها و تپه ها به آدم احساس خودکفایی میدهد، گویی شما میتونید به تنهایی از پس هر مانعی بربیایید.


منبع:

https://www.beytoote.com/sport/sport-history/mountain8-biking.html

 

روش های چاق شدن سریع

 همه ی خانم ها و آقایان برای رسیدن به تناسب اندام نیاز دارند که چاق و یا لاغر شوند. برای چاق و یا لاغر شدن راه های زیادی وجود دارد. ورزش کردن، استفاده از مکمل های چاقی و … راه هایی برای چاق شدن هستند. عده ای عقیده دارند که چاق شدن بسیار سخت تر از لاغر شدن است. البته هر عملی نیازمند راهکار های مناسب خود می باشد تا به درستی صورت گیرد. در این مقاله راهکار های چاق شدن را بررسی می کنیم.

 

 

مناسب ترین تغذیه برای چاق شدن:

قطعا تغذیه سالم برای چاقی بسیار تأثیر گذار است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فردی که قصد چاق شدن و افزایش وزن را دارد باید مناسب ترین تغذیه برای چاقی را انتخاب کند. افراد لاغر اندام معمولا با غذا خوردن مشکل دارند و خیلی تمایلی به خوردن غذا و تغذیه ی سالم ندارند. در ادامه ی مقاله بهترین مواد غذایی و تغذیه برای چاقی را معرفی می کنیم:

  • گنجاندن شیر در برنامه غذایی برای افزایش وزن بسیار مهم است. شیر دارای پروتئین، چربی، قند، انواع ویتامین ها و انواع مواد معدنی است.
  • اضافه کردن برنج در برنامه ی غذایی نقش مهمی در چاق شدن دارد. برنج مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و بسیار زیاد به افزایش وزن کمک می کند.
  • گوشت قرمز برای افزایش وزن و عضله سازی مناسب است. گوشت قرمز پروتئین و چربی زیادی دارد و در تغذیه برای چاقی نقش مهمی دارد.
  • ماهی تازه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. ماهی تازه دارای چربی سالمی است که برای افزایش وزن بسیار مناسب می باشد.
  • تخم مرغ یکی دیگر از منابع غذایی است که دارای مقادیر مناسبی پروتئین و چربی می باشد. تخم مرغ را می توان در تمامی وعده های غذایی به صورت آب پز، سرخ شده و یا در غذا های مختلف مصرف نمود.
  • ماست با پروتئین و چربی سالم بالا در تغذیه برای چاقی باید وجود داشته باشد. ماست حالت مایع دارد و کالری مایع برای چاق شدن از کالری جامد مناسب تر می باشد.
  • پنیر های مختلف باید در برنامه ی غذایی افزایش وزن قرار بگیرند. پنیر با کیفیت بالا و دارای نمک کم برای دریافت پروتئین بسیار مناسب می باشد.
  • شیک های دارای مواد پروتئینی نیز برای چاق شدن مفید می باشد. از بادام، موز، شیر و … می توانید در تهیه ی شیک استفاده نمایید.
  • قرار دادن آجیل در تغذیه برای چاقی مهم است. دانه هایی که در آجیل وجود دارد از مقادیر زیادی کالری برخوردار است. آجیل خام و بدون نمک برای چاق شدن یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشد.
  • مصرف مواد غذایی نشاسته دار برای چاق شدن لازم است. از مواد نشاسته دار می توان سیب زمینی، نان، جوی دوسر و … را نام برد.
  • سعی کنید میوه های خشک را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. میوه های خشک شده کالری بالایی دارند و بسیار خوشمزه هستند.
  • ماکارونی و پاستا را به برنامه ی غذایی خود حتما اضافه کنید. این مواد غذایی نشاسته و کالری زیادی دارند که به چاق شدن کمک بسیار زیادی می کنند.
  • برای اجاره زمین چمن مصنوعی تهران به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

روش هایی برای چاق شدن سریع و راحت:

اگر دوست دارید که چاقی سریع داشته باشید، باید بیشتر از مقداری که کالری می سوزانید کالری دریافت کنید. باید مصرف مواد خوراکی که دارای کالری زیاد هستند را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. همچنین به مواردی که در ادامه اشاره می کنیم دقت کافی را داشته باشید و به آن ها عمل کنید تا به چاقی سریع برسید.

  • مصرف موارد غذایی دارای کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی، پاستا، سیب زمینی و … را در وعده های غذایی خود افزایش دهید.
  • علاوه بر مصرف مواد غذایی، ورزش کردن نقش گسترده ای در چاق شدن دارا می باشد. ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری و … به همراه تغذیه مناسب برای چاق شدن سریع مناسب است.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/08/23/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%82-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9/

قوانين تنيس روي ميز

 وسايل : ميز ، راكت ، تور ، توپ

ميز تنيس : به ابعاد ۲۷۴*۵/۱۵۲ سانتي متر و ارتفاع پايه ها آن از سطح زمين ۷۶ سانتي متر مي باشد . رويه ميز بايد صاف و ناهموار باشد و صفحه آن معمولاً تيره است .

تور : عرض صفحه ميز بوسيله توري به ارتفاع ۲۵/۱۵ سانتي متر از وسط به دو قسمت مساوي تقسيم مي شود. تور توسط پايه هايي كه در كنار ميز نصب مي شود بطور عمودي نگه داشته مي شود .

توپ :  توپ از جنس سلولوئيد يا پلاستيك مشابهي ساخته مي شود ، توپ بايد كروي ، تو خالي سفيد رنگ ، و يا زرد مات باشد . قطر آن بين ۲/۳۸، ۲۰/۳۷ ميلي متر و وزن آن ۵۳/۲ – ۴۰/۲ گرم مي باشد .

راكت : تيغه راكت بايد از چوب يك تكه و ضخامت آن در تمام نقاط به يك اندازه باشد ، رنگ و يكي از دو طرف بايد يكدست و تيره و مات باشد .

قوانين و مقررات :

بازي دو نفره : انتخاب سمت ميز و همچنين زدن سرويس آغاز مسابقه هر دو با پرتاب سكه ( شير و خط ) مشخص مي شود . برنده مسابقه كسي است كه زودتر به امتياز ۱۱ برسد . اگر هر دو بازيكن به امتياز ۱۰ برسند در اين صورت بازي آنقدر ادامه پيدا مي كند تا سرانجام يكي از بازيكنان ۲ امتياز از حريف جلو بيفتد مثل ۱۱-۱۳

تغيير جا و زدن سرو : شروع كننده بازي دو سرو متوالي مي زند سپس بازيكن مقابل دو سرويس بعدي را مي زند بازي بهمين ترتيب ادامه پيدا مي كند به استثناي وقتي كه امتيازات هر دو بازيكن به ۱۰ رسيده باشد . در اين حالت هر بازيكن متناوباً يك سرو مي زند تا يكي از آنها دو امتياز از ديگري جلو بيفتد . اگر مسابقه بصورت يك گيمي برگزار شود يا طبق تصميم گيري ۳ گيمي يا ۵ گيمي يا ۷ گيمي برگزار شود . بازيكنان در گيم آخر وقتي كه امتياز يكي از آنها به ۶ برسد جاي خود را با هم عوض مي كنند . و پس از تعويض سمت ميز ، سرويس توپ توسط كسي كه نوبتش است آغاز مي شود .

شروع   بازي : بازي با سرويس شروع مي شود . سرويس زننده بايد توپ را در كف دست و به طور آزاد قرار دهد . انگشتان دست بايد بهم چسبيده و انگشت شست آزاد باشد . دستي كه توپ در اختيار دارد بايد بالا و خارج از سطح ميز باشد . سرويس زننده توپ را به طور قائم به طرف بالا پرتاب مي كند و با دستي كه راكت را گرفته است به توپ ضربه مي زند . توپ بايد اول به قسمت زننده سرويس و با عبور از روي تور در قسمت حريف مجدداً به ميز اصابت كند . در بازي چهار نفره سرويس بايد به قسمت نيمه راست ميز حريف برخورد كند ولي در بازي دو نفره چنين قانوني نيست . اگر سرويس به تور برخورد كند و سپس به ميز حريف اصابت نمايد عمل سرويس تكرار خواهد شد . ولي اگر توپ پس از برخورد با تور به خارج برود خطا محسوب مي شود . اگر سرويس زننده بدون آمادگي حريف سرويس را بزند ، سرويس تكرار خواهد شد .

براي رزرو  کلاس فوتبال  و اجاره زمین چمن فوتبال در مشهد به اسان اسپرت مراجعه كنيد.

خطاها : در موارد زير بازي متوقف و خطا محسوب مي شود .

۱-  توپ دوباره پياپي به ميز يك نفر برخورد كند .

۲-  توپ قبل از برخورد با ميز زده شود .

۳-  يك بازيكن دوبار پشت سرهم به توپ ضربه بزند .

۴-  توپ غير از راكت و با دسته آن به پايين تر از مچ بازيكن برخورد كند .

۵-  در هنگامي كه توپ در جريان است ميز را يكي از بازيكنان حركت دهد .

۶-  در بازي چهار نفره بازيكني خارج از نوبت به توپ ضربه بزند .

۷-  توپ به غير از تور ، پايه هاي آن و قسمت حريف به چيز ديگري برخورد كند .

۸-  راكت بازيكن با خود او با تور تماس پيدا كند .

بازي چهار نفره : قوانين بازي چهار نفره همان قوانين بازي دو نفره است بعلاوه مواردي كه زير توضيح داده مي شود . دو همبازي كه حق زدن دو سرويس نخست را بدست مي آورند بايد اول تصميم بگيرند كه كداميك سرويس را خواهند زد . بهمين ترتيب دريافت كنندگان سرويس نيز بايد مشخص نمايند كه كداميك از آنها دريافت كننده نخستين سرويس خواهد بود . هر سرويس زننده اي دو سرو امتياز ي خواهد زد در پايان نوبت دو سرويس او كسي كه دريافت كننده آن دو سرويس بوده است حال زننده سرويس خواهد شد . اين تسلسل كه دريافت كننده ، زننده سرويس بعدي مي شود و همبازي سرو زننده قبلي دريافت كننده سرويس تا پايان گيم يا تا امتياز ۱۰-۱۰ ادامه مي يابد ، در چنين حالتي سرو سرو زدن و دريافت آن ادامه پيدا مي كند مضاف بر اينكه هر بازيكن در نوبت خود فقط يك سرو امتيازي خواهد زد . زدن سروها تا پايان گيم متناوباًادامه پيدا  مي كند .

مهارتها و تكنيك ها : شباهت زيادي تنيس روي ميز به تنيس زميني ، مستلزم بيشترين تمركز حواس و به حد اعلاي سرعت عكس العمل نياز دارد . در ذيل ، مهارتهاي اوليه و عمده كه هر بازيكن مبتدي نيازمند فراگيري آنها ست ، آمده است .

راكت گيري  :  گرفتن راكت به طرز صحيح يكي از اصول موفقيت در اين ورزش است و راكت گيري معمولاً به دو طريق ميباشد .۱-  راكت گيري غربي ۲- راكت گيري مدادي

راكت گيري غربي : كه اغلب بازيكنان از آن استفاده مي كنند و از آن جهت كه گرفتن دسته راكت شبيه دست دادن است به آن روش « شيك هند » يا دست دادن مي گويند .

راكت گيري مدادي : روش راكت گيري مدادي بيشتر بازيكنان شرقي متداول است . مثلكشورهاي چين و ژاپن در اين روش دسته راكت را از فرو رفتگي بين انگشتان شست و سبابه مي گذرانند به طوري كه صفحه راكت بر سه انگشت ديگر تكيه نمايد دو انگشت شست و سبابه روي راكت و سه انگشت ديگر در پشت راكت قرار مي گيرند .

براي ضربه زدن فقط از روي راكت استفاده مي شود .

ضربه به توپ : مبتديان  مبتديان بايد مهارتهاي فورهند( ضربه با روي راكت ) و بك هند ( ضربه با پشت راكت ) را قبل از شروع بازي فراگيرند و در اين مهارتها تسلط كافي بدست آورند . بازيكنان راست دست وقتي كه توپ از سمت راست به طرف آنها مي آيد بايد از فن فورهند استفاده كنند و چنانچه توپ به قسمت چپ ميزشان فرود آمد بايد فن بك هند را به كار ببرند . براي آماده بودن در دريافت هر نوع ضربه اي بازيكن بايد در يك حالت خوب ورزشكارانه كه نشانه آمادگي كامل او را برساند مستقر باشد و زانوهاي خميده ، سنگيني بدن بطور يكنواخت و متعادل روي بخش جلوئي پاها توزيع شود و بازوها در جلوئي پاها توزيع شود و بازوها در جلوي بدن ، آرنج ها ” تا ” و راكت موازي با زمين نگه داشته شود .

 * رهنمودهاي آموزشي ضربه فورهند :

الف ) همزمان با نزديك شدن توپ ، دست حامل راكت به عقب برده مي شود و حركت چرخش شانه ها طوري انجام مي گيرد كه شانه مخالف دست حامل راكت رو به ميز قرار گيرد.

ب ) راكت را به قسمت جلو و به مقابل توپ ببريد و بازوي عامل را در راستاي افقي امتداد دهيد .

ج ) وزن بدن در خلال ضربه از روي پاي عقبي به روي پاي جلوئي انتقال مي يابد .

* رهنمودهاي آموزشي – سرويس پيچي ، فورهند

الف ) بازيكن در منطقه ۴/۳ سمت راست ميز مي ايستد توپ را روي انگشتان دست چپ قرار مي دهد . راكت در اين حالت براي زدن ضربه فورهند آماده مي باشد .

ب ) توپ به طرف بالا انداخته مي شود روي راكت بسمت جلو برئه مي شود و بعد از برخورد با توپ مسير حركت توپ را دنبال مي كند .

 

منبع:

https://varzeshebanovan.com/1351

فوتبال باعث رشد بيشتر استخوان‌ها در كودكان مي‌شود

  محققان با بررسي تعدادي از كودكان دانش‌آموز در اسپانيا دريافتند كه فوتبال بازي كردن به طور مداوم باعث رشد بهتر كودكان مي‌شود.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق تحقيقاتي كه در كالج پزشكي ورزشي انجام شده است، فوتبال بازي كردن به طور مرتب و در مدت زمان طولاني باعث پيشرفت سلامت كودكان در حال رشد مي‌شود.

براي رزرو چمن مصنوعی تهران به سايت ورزشي آسان اسپرت مراجعه كنيد.

نتايج اين مطالعات در مجله پزشكي و علم ورزش منتشر شده است، در اين تحقيقات تفاوت بين فوايد ورزش‌هاي مداوم و خارج از زمان مدرسه و فوايد كلاس‌هاي تربيت بدني در مدارس مشخص شده است.

 

محققان تعدادي از پسران، دانش‌آموز اسپانيايي را به مدت سه سال تحت نظر داشتند.

 

آن دسته از كودكاني كه به طور مداوم و حداقل سه ساعت در هفته‌ فوتبال بازي مي‌كردند از آنهايي كه فقط هفته‌اي 45 دقيقه‌ در كلاس‌هاي تربيت بدني شركت داشتند، از هم جدا شدند.

 

محققان قبل و بعد از پروسه تحقيق توانايي‌هاي ورزشي و فاكتورهاي مربوط به سلامتي را در اين دو دسته از كودكان اندازه گيري كردند. اين فاكتورها عبارت بودند از : توانايي غير هوازي، سرعت دويدن، قدرت پرش، توانايي هوازي، حجم ماهيچه‌ها و جرم استخوان‌ها، پسراني كه به طور مداوم در اين سه سال فوتبال بازي كردند توانايي غير هوازي‌شان هفت درصد ، حجم عضلات‌شان شش درصد و تراكم استخوان‌هايشان 33 درصد افزايش يافت. در حالي كه در گروه ديگر چربي بدن افزايش داشت.

 

خوزه كالبت، مدير اين تحقيقات مي‌گويد: مطالعات ديگر نشان داده‌اند كه ورزش‌هايي مانند ژيمناستيك جرم استخوان‌ها را در زمان رشد افزايش مي‌دهند، اما اين گونه ورزش‌ها نياز به تجهيزات خاص دارند. بسياري از كودكان به خصوص پسر بچه‌ها به فوتبال علاقه دارند و از آن لذت مي برند. اين ورزش هزينه زيادي ندارد و گزينه‌اي مناسب براي كودكان است.

 

در زمان رشد بافت‌هاي استخواني بسيار حساس هستند. فوتبال بر ستون فقرات نيز تاثير مثبت مي‌گذارد. اين ورزش در سنين رشد بهترين و بيشترين تاثير مثبت را دارد. كلاس‌هاي تربيت بدني مدارس براي رسيدن به رشد استخواني كامل در كودكان ناكافي هستند.

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/92070603235/%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

پیلاتس چیست؟

   به گزارش سایت ورزش بانوان، پیلاتس ﺳﯿﺴﺘﻢ ورزﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﺎل ١٩٢٠ ﺗﻮﺳﻂ ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﺬاری ﮔﺮدﯾﺪ اﯾﻦ ورزش در اﺑﺘﺪا ﺗﻮﺳﻂ ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻋﻠﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪن ﻧﺎم ﮔﺬاری ﺷﺪه ﺑﻮد ﮐﻪ ﭘﺲ از ﻣﺮگ وی ﺑﺪﻟﯿﻞ اﺣﺘﺮام و ﺣﻔﻆ ﯾﺎد و ﺧﺎطﺮه او ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﻧﺎم ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﺘﺪاول ﺷﺪ.

روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﺘﺸﮑﻞ از ورزش هاﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ روی ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ اﻧﻌﻄﺎف و ﻗﺪرت در ﺗﻤﺎم اﻧﺪاﻣﮫﺎی ﺑﺪن دارد ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﻋﻀﻼت را ﺣﺠﯿﻢ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ آﻧﮫﺎ را از ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮد. اﯾﻦ روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ از ﺣﺮﮐﺎت ﮐﻨﺘﺮل ﺷﺪه ای ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ ھﺎرﻣﻮﻧﯽ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮده و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺪن اﻓﺮاد را در ھﺮ ﺳﻦ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد.

پیلاتس چیست؟

فواید ورزش پیلاتس:

۱- به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک می کند.

۲- آگاهی بیشتری راجع به بدن مان، به ما می دهد.

۳- عضلات را قوی و طول عضلات را زیاد می کند.

۴- عضلات شکم را تقویت می کند.

۵- فکر و جسم هر دو با هم کار می کنند.

۶- استرس را کم می کند و انرژی را افزایش می دهد.

۷- شکم را صاف و کمر را باریک می کند.

۸- پس از جراحی و یا صدمه دیدن، بهبودی را سرعت می بخشد.

۹- حرکات مفاصل را افزایش می دهد.

۱۰- گردش خون را تسهیل می کند.

۱۱- درد مفاصل و درد پشت را آرام می کند.

۱۲- یک ورزش بسیار خوب برای داشتن اندامی مناسب می باشد.

۱۳- با این ورزش، احساس بهتری می کنید.

۱۴- به زنان شیرده کمک می کند تا زودتر به وزن قبل از بارداری شان برسند.

۱۵- یک ورزش ملایم می باشد و به شما روحیه می دهد.

۱۶- با انجام صحیح تنفس ، اکسیژن به بدن می رساند و عضلات شکم را سفت می کند.

برای شرکت در کلاس آنلاین پیلاتس و رزروزمین چمن سرباز به اسان اسپرت مراجعه کنید.


ﭼرا پیلاتس این ﻣﻘدار موفقیت آمیز ﺑوده اﺳت؟

سیار ساده است. اول، گفتار صادقانه ژوزف پیلاتس و دوم، این ورزش بسیار کارساز است و تمام وعده‌های گفته شده در این روش ورزشی محقق می‌شود. افراد در موقعیت‌های متفاوت، از ورزشکار حرفه‌ای یا تازه‌کار گرفته یا خانم‌های خانه‌دار و آقایان کارمند و پر مشغله اگر ورزش پیلاتس را آغاز کنند مطمئن باشند که نتایج سودمند این ورزش را خواهند دید.

با شروع ورزش پیلاتس و اجرای صحیح حرکات می‌توان به‌ اندامی زیبا و فرم بدن بهتر، توازن و کشیدگی، قامت بلندتر، باریک‌تر و انعطاف بیشتر دست یافت. هدف پیلاتس از تقویت قوای بدنی، کسب و حفظ بدن و ذهن سالم برای انجام بهتر کارهای روزانه و دیگر فعالیت‌های بدنی است.

تاریخچه ورزش پیلاتس در ایران

رشته ورزشی پیلاتس در تاریخ ۱۳۵۸/۱/۲۸مورد تائید قرار گرفت و برای اولین بار در کشور به‌طور رسمی و قانونی فعالیت ورزش پیلاتس در ایران به شکل انجمن پیلاتس زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی آغاز شد.

ﭼﮕﻮﻧﻪ اﯾﻦ ورزش ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ اﻣﺮوزه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ روش ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ورزﺷﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ھﻤﮕﺎﻧﯽ و ﺣﺘﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ؟!

ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺎده ، ﮔﻔﺘﺎر ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ ﭘﯿﻼﺗﺲ و اﯾﻨﮑﻪ اﯾﻦ ورزش ﺑﺴﯿﺎر ﻋﺎﻟﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﻪ ﺗﻤﺎم وﻋﺪه ھﺎی ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﻓﺮاد در ھﺮ وﺿﻌﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ورزﺷﮑﺎر ﺣﺮﻓﻪای ﯾﺎ ﺗﺎزه ﮐﺎر، ﺧﺎﻧﻤﮫﺎی ﺧﺎﻧﻪ دار ﯾﺎ آﻗﺎﯾﺎن ﮐﺎرﻣﻨﺪ و ﭘﺮ ﻣﺸﻐﻠﻪ اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨﻨﺪ اطﻤﯿﻨﺎن ﻣﯽدھﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را ﺧﻮاھﻨﺪ دﯾﺪ. ﺑﺎ ﺷﺮوع ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿﺮ ظﺎھﺮ، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و ﺑﮫﺘﺮ، ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه، بلندﺗﺮ ، ﺑﺎرﯾﮑﺘﺮ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت ﭘﻨﮫﺎﻧﯽ ﺳﺎﺧﺖ. اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ ﺑﺪﻧﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ذھﻨﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺮای اﺟﺮای ﺧﻮب ﮐﺎرھﺎی روزاﻧﻪ و دﯾﮕﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫﺎی ﺑﺪﻧﯽ اﺳﺖ

تمرین مناسبی برای خانم

خانم ها بطور ویژه ای پیلاتس را به عنوان یک فعالیت ورزشی به منظور تناسب اندام ترجیح می دهند، زیرا در حالیکه عضلات را تقویت کرده و فرم می دهد، اما باعث حجیم شدن آن نمی شود، چیزی که خیلی از خانم ها از آن می ترسند. بسیاری از خانم فکر می کنند که تمرینات وزنه ممکن است آن ها را حجیم یا مردانه (بدن مردانه) کند، در حالی که صحت ندارد. بهرحال اگر هنوز از تمرینات با وزنه ترس دارید؛ پیلاتس می تواند یک شروع بزرگ برای شما باشد.
پیلاتس به طور قابل توجهی نسبت به تمرین های قدرتی سنتی که از دستگاه های بدنسازی استفاده می کنند، برای مفاصل سالم تر و آسیب رسانی کمتری دارد، زیرا از بدن خود شما برای مقاومت استفاده می کند و قدرت را از مرکز بدن تقویت می کند.

منبع:

https://varzeshebanovan.com/45669

معرفی انواع ورزش ها

   

انواع ورزش

 

1- ملاک تقسیم بندی بر حسب ابزار مورد استفاده در ورزش، مثل ورزش های بدون وسیله چون کشتی و دو، و ورزش های با وسیله مانند ورزش والیبال، تنیس و …

 

2- تقسیم بندی از نظر نحوه روابط در روند فعالیت ورزشی ملاک ورزشی را به سه نوع مبارزه ای، میدانی، طبيعي و مکانیکی دسته بندی ميکنند .

 

 

3- تقسیم بندی بر حسب زمان و منابع انرژی مورد استفاده. این نوع تقسیم بندی ، ورزش ها را در انواع استقامتی و سرعتی، هوازی و بی هوازی دسته بندی ميکند .

 

4- تقسیم بندی با نگرش روان شناسی ـ ورزشی. این جدول بندی از نظر نقش فعالیت های تربیت بدنی در مدرسه ابتدایی و دبیرستان ها و اثرات تربیتی که بر روی روند تکامل شخصیت شخص و جامعه دارد مورد توجه قرار می گیرد. مثل فعالیت هایی که باعث تسلط بر طبیعت مي شود( کوهنوردی)، باعث برتری جامعه و مصونیت بخشیدن آن ميشود ( تیراندازی)، فعالیت هایی که موجب پیشرفت و هماهنگی عصبی ـ عضلانی ميشود .

 

5- تقسیم بندی از نظر واکنش های رفتاری و عوامل مؤثر بر آن. این مدل دسته بندی براساس چگونگی محرکی که در در برابر ورزش‌کار وجود دارد ، ایجاد شده است . مثل ورزش هایی که مهارت های تشکیل دهنده آن از نوع مهارت های بسته است( پرش طول و ارتفاع و وزنه برداری) یا از نوع مهارت های باز است( فوتبال، والیبال)

 

برای رزرو سالن فوتسال تهران و سالن فوتسال اصفهان به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

فواید ورزش

 

1- که بهتر و راحت تر بخوابید.

2- باعث ميشود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم جلوگيري ميکند .

3- مفاصل ، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.

4- سیستم دفاعی بدنتان را تقویت خواهد کرد.

5- حافظه را قدرتمند تر خواهد کرد.

6- اعتماد به نفس را بالا می برد.

7- انرژی و تحمل شما را بالا می برد.

8- فشارهای عصبی، بیماری افسردگی و استرس را کاهش ميدهد . 

9- احتمال ابتلا به بسياري از بیماریها را کاهش ميدهد .

10- چربی سوزی

11- افزایش سلامت قلب

12- ارتقاء تصویر شما از خودتان


منبع:

https://www.beytoote.com/sport/public-sport/exercise8-types-purpose.html

نکات لازم ورزش زومبا

 

معرفی ورزش زومبا


نکات لازم قبل از شروع ورزش زومبا

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید در این کلاس ها شرکت کنید، بهتر است در کلاس های مبتدی شرکت کنید. کلاس هایی به نام گلد زومبا و آکوا زومبا وجود دارد‌که حرکات، ساده‌تر و آرام‌تر است و برای افراد مسن و تازه کار، مناسب است. حتما قبل از شروع حرکات تند، باید برای گرم کردن بدن،در ابتدا حرکات نرمشی و در انتها، برای خنک کردن بدن، حرکات کششی صورت گیرد. حتما از کفش‌های مناسب استفاده کنید. به‌علت حرکات جانبی مکرر، کفش‌های مخصوص دویدن یا کفش‌های با کفی سفت مناسب ورزش زومبا نیستند ، بلکه باید کفش نسبتا نرمی برای این ورزش تهیه کنید. همواره آب همراه خود داشته باشید. در مدت زمان ورزش، میزان آب بدن باید حفظ شود.

برای مشاهده مطلب آموزش اسکیت گام به گام  به سایت آسان اسپرت مراجعه فرمایید.


چه گروه‌هایی ورزش زومبا را انجام ندهند؟

بطور کلی دوندگی و هر ورزش شدتی می‌تواند ظرف یک ساعت بیش از ۵۰۰ کیلو کالری بدن را کم کند که زومبا نیز یکی از همین ورزش‌ها است. اما حرکات سنگین و مداوم این ورزش با ایجاد و یا برگشت ضربات مکرر به عضلات تحتانی و علی الخصوص مفاصل، شانس ابتلای
افراد چاق و دارای اضافه وزن را در بروز آرتروز زودرس به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. زومبا ورزشی ترکیبی و متشکل از حرکات ایروبیک و هوازی است که بصورت ریتم و همراه با موسیقی هایی با ضرب اهنگ های تند و مداوم انجام می‌شود که علی رغم داشتن قدرت فراوان در چربی سوزی ، مشکلات مفصلی و دردهای اسکلتی را نیز باخود به همراه می‌آورد و بنابراین انجام این ورزش برای گروه های سنی بالای ۴۰ سال زومبا مبتدی و یا توصیه نمی‌شود.

به‌دلیل شدت بالای زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی -عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید. به بیمارانی که مشکل مفصلی یا دیابت دارند توصیه می‌شود که زومبا گلد یا زومبا در آب را امتحان کنند چون به‌علت تعدیل حرکات احتمال بروز آسیب برایشان کمتر خواهد بود هر چند فرد کالری کمتری می‌سوزاند.


منبع:

https://vibre.net/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D9%88%D9%85%D8%A8%D8%A7

درمورد پیلاتس

 


توپ پیلاتس چیست؟


یکی از ابزار های ورزش پیلاتس توپ بادی می باشد. توپ پیلاتسی که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است اولین بار در کشور سوئیس در فیزیوتراپی کودکان معلول مورد استفاده قرار گرفت. امروزه با تولید انبود این توپ و استفاده دربسیاری از کشورها به یکی از محبوب ترین وسیله های ورزشی تبدیل شده است.
توپ پیلاتس انواع گوناگونی مانند توپ ژیمناستیک، توپ سوئیسی، توپ تناسب اندام، توپ سلامتی، توپ وضع حمل، توپ بارداری، توپ تعادل، توپ درمانی و همچنین توپ یوگا دارد. افرادی که هنوز این توپ را در منزل خود ندارند و می خواهند اقدام به خرید آن کنند باید بدانند که استاندارد تحمل وزن توپ پیلاتس باید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم باشد تا نگران پاره شدن یا ترکیدن توپ خود نباشند.

 

برای شرکت در کلاس آنلاین پیلاتس و اجاره زمین چمن سوهانک به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

آموزش پیلاتس با توپ

برای لاغر شدن و رهایی از شر چربی های اضافه راه ها و روش های زیادی وجود دارد اما توپ پیلاتس بهترین گزینه است. تمرین با توپ پیلاتس قبل از اینکه جنبه ورزشی داشته باشد به عنوان یک تفریح محسوب می شود که در آن شما به تناسب اندام خواهید رسید. اما در ابتدا باید آموزش پیلاتس با توپ را دیده باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. در آموزش پیلاتس با توپ شما می توانید عضلات خود را تقویت کرده و ظرفیت هوازی بدن را افزایش دهید. در ادامه آموزش پیلاتس با توپ چند حرکت ورزشی را برای شما مطرح کرده ایم تا با انجام آن به وسیله توپ پیلاتس خوش اندام شوید.
• درازو نشست : باید به پشت روی توپ دراز بکشید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید سپس حرکت را انجام دهید.
• تا کردن توپ : باید مچ پای خود را روی توپ گذاشته و با خم کردن زانو و مچ پا توپ را به جلو بیاورید یا تا کنید.
• توپ در پهلو : باید یک طرف از بدن خود را از قسمت ران تا سرشانه روی توپ قرار دهید.
• شنا روی توپ : باید به صورت دمر روی توپ بخوابید و با صاف کردن دست ها خود را به بالا بکشید.

پیلاتس با توپ
آموزش پیلاتس با کش


یکی دیگر از ابزار های عالی ورزش پیلاتس برای لاغری و تناسب اندام کش می باشد که فضای زیادی هم از شما اشغال نمی کند. و کش های پیلاتس برای شبیه سازی تجهیزات آپاراتوس گزینه ای عالی بوده و مقاومتی مضاعف را ارائه کرده که به فرد اجازه فکر کردن در ارتباط با شکل و نحوه قرار گیری را می دهد. اما قبل از کار کردن با این کش باید آموزش پیلاتس با کش را بلد باشید همچنین باید بدانید پس از آموزش پیلاتس با کش چه حرکاتی را باید انجام دهید. در ادامه به آموزش پیلاتس با کش و حرکت آن پرداخته ایم :
• لانج پا مستقیم
• اسکات موازی و بالا بردن دست
• لیفت ایستاده با زانو خم
• لیفت با زانوی خم
• لیفت با زانوی صاف
• خم و راست کردن زانو
• کرانچ مقاومتی
• لیفت از پهلو


۸ اصل اساسی ورزش پیلاتس چیست؟


ورزش هیجان انگیز و مفرح پیلاتس از هشت اصل تشکیل شده است که به فرد کمک می کند تا اندام های بدن خود را به خوبی بشناسد، آن ها را راحت تر تکان دهد و در صورت لزوم حتی ان ها را احیا کند. اصل های اساسی ورزش پیلاتس عبارتند از :
• آرامش :هر جلسه پیلاتس با ریلکسیشن آغاز می شود تا ورزشکار را از استرس های روزمره خلاص کند.
• تنفس : این ورزش به شما یاد می دهد که درست نفس بکشید و بدانید که تنفس صحیح تاثیر زیادی در سلامت روحی و جسمی بدن دارد.
• تمرکز : در این ورزش لازم است که روی حرکات انجام شده تمرکز کنید. در واقع تمرکز یکی از اصول اساسی این ورزش محسوب می شود.
• هماهنگی : در این ورزش باید یاد بگیرید که بین حرکات هماهنگی ایجاد کنید. ورزش پیلاتس به طور همزمان روی چندین گروه از عضلات کار می کند.
• هم ترازی و جهت گیری مناسب بدن : هم ترازی بدن در هر حالتی، چه نشسته یا در حالت خوابیده، باعث بهبود تعادل عضلات و اندام می شود.
• مرکز سازیبدن باید یک مرکز ثقل قوی در میانه داشته باشد. هر حرکتی که انجام می شود، باید از این میانه انجام بگیرد.
• انجام آرام حرکات : زیرا تمام حرکات پیلاتس باید با آرامش و حوصله انجام شود.
• مقاومت : آخرین قسمت هر جلسه پیلاتس، مقاومت و استقامت بدن در انجام تمرینات است.


فواید ورزش پیلاتس چیست؟


ورزش پیلاتس نیز همانند هر ورزش دیگری برای سلامت جسمی و ذهنی فرد فوایدی دارد که در ادامه به تمامی فواید این ورزش هیجانی پرداخته ایم. فواید ورزش پیلاتس به کلی عبارت است از :
• تناسب کل بدن : زیرا پیلاتس قدرت و تعادل عضلانی را در فرد افزایش می دهد.
• باعث درست ایستادن و نشستن می شود : زیرا شما دائم در حال انجام تمرین های کششی و قدرتی هستید.
• ایجاد مقاومت بدون حجیم شدن عضلات : زیرا در پیلاتس عضلات منقبض می شوند.
• افزایش انعطاف پذیری : زیرا در پیلاتس طول و کشش عضلات و همچنین دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کند.
• افزایش قدرت : با انجام حرکات قدرتی به صورت مداوم بدن قوی می شود.
• افزایش انرژی : زیرا در حین انجام حرکات پیلاتس تنفس و گردش خون تحریک می شود.
• کاهش وزن : زیرا کالری سوزی در این ورزش بسیار زیاد است.
• افزایش ارتباط بین جسم و ذهن : زیرا ورزش پیلاتس مجموعه ای از هماهنگی ها بین جسم و ذهن می باشد.

 
منبع:
 

 

 

0 تا 100 ورزش تنیس (Tennis) + اصول و قوانین

 

نگاهی به تاریخچه بازی تنیس

در ابتدا قبل از آموزش تنیس خاکی یا تنسی روی میز می خواهیم نگاهی کوتاه با تاریخچه این ورزش هیجانی و جذاب داشته باشیم. تاریخچه اصلی این ورزش به قرن های دوازده و سیزده میلادی و کشور فرانسه بر می گردد اما فردی به نام هاری جم این ورزش را برای اولین بار در شهر لمینگتن انگلستان به مردم معرفی کرد. در زمانی که این فرد ورزش تنیس را به مردم معرفی کرد خصوصیات آن ورزش با تنیس امروزی تفاوت های بسیاری داشت.
با گذشت زمان در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار در تمام دنیا مسابقه تنیس در زمین های مخصوصی در باشگه ویمبلدون برگزار شد. هم اکنون در این باشگاه با گذشت سال های متعدد نیز بزرگ ترین مسابقات تنیس در ان برگزار می شود. در تاریخچه این ورزش تنیس از اصلی ترین ورزش های راکتی می باشد که پینگ پنگ، گلف و بدمینتون نیز از این ورزش سر چشمه گرفته اند.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی شرق تهران به سایت اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

همه چیز در مورد تنیس خاکی

در این بخش شما را با همه چیز در مورد تنیس خاکی آشنا خواهیم کرد اما قبل از دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی ابتدا باید بدانیم تنیس چه جور بازی است؟ این ورزش را هم تنهایی و هم به صورت دو نفره می توانیم بازی کنیم در حقیقت هدفه ایجاد این بازی پرتاپ توپ به طرف مقابل یا یار خود می باشد تا جایی که یکی از این دو نفر نتواند توپ را مهار کند و ببازد.
خب اکنون نوبت دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی می باشد. در تنیس خاکی به دلیل نرم بودن خاک زمین بازی وقتی توپ با زمین برخورد کند به داخل زمین فرو خواهد رفت در نتیجه سرعت کم می شود. با کم شدن سرعت باعث می شود که توپ با ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه زمین ها بالا بیاید. یکی از مزایای این ورزش در زمین های خاکی داشتن زمان بیشتر برای حرکت کردن می باشد.


آموزش تنیس خاکی گام به گام

این بازی جذاب و هیجانی از سه ست تشکیل شده است که هر کس دو ست را ببرد برنده خواهد بود. در اصل ما شش ست خواهیم داشت که در ست اخر باید حداقل دو امتیاز بین دو حریف تفاوت داشته باشد تا برنده اعلام شود. در آموزش تنیس خاکی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای از چهار ضربه استفاده می کنند. این چهار ضربه عبارتند از : فورهند، بک هند، والی و سرویس می باشد که اگر این چهار ضربه را به طور کامل بلد باشید به راحتی می توانید با حریف خود مبارزه کنید.
در اینجا به چکیده ای از آموزش تنیس خاکی خواهیم پرداخت اما برای اگاهی بیشتر کافیست به مطالعه قوانین تنیس خاکی pdf بپردازید تا برنده میدان شوید. در ضربه فورهند با استفاده از یک دست کافیست راکت را در راستای بدن خود بچرخانید و به توپ ضربه بزنید یا در ضربه بک هند با استفاده از دو دست کافیست راکت را درحالیکه پشت دست مسلط شما رو به تور است به جهت مخالف بگردانید. در ضربه والی که قدرت مند ترین ضربه است تنها کافیست کمی بچرخید و قبل از اینکه توپ به زمین بخورد راکت را زیر ان برده و توپ تنیس را پرتاب کنید.


همه چیز درباره تنیس روی میز

در بخش همه چیز درباره تنیس روی میز شما این ورزش را به راحتی یاد خواهید گرفت. برای دانستن همه چیز درباره تنیس روی میز باید گفت که فردی که بازی را شروع می کند جوری باید به راکت ضربه بزند که توپ به وسط زمین خورده و پس از عبور از روی تور به نیمه حریف وارد شود. در همان ابتدای شروع کار وقتی حریف نیز با راکت خود به توپ ضربه بزند و توپ وارد محوطه شما شود و بتوانید ان را مهار کنید تازه بازی شروع می شود.
به این ترتیب وقتی دو طرف بتوانند توپ را مهار کنند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک فرد موفق به مهار توپ نشده و در نتیجه طرف مقابل یک امتیاز کسب می کند. همان طور که گفته شد وقتی هر فرد با راکت به توپ ضربه میزند و توپ به نیمه زمین خورده و سپس از روی تور رد می شود اگر هر گونه خطای کوچکی را مرتکب شوید توسط داور مشاهده می شود. برای بررسی بیشتر قوانین تنیس خاکی pdf یا روی میز کافیست به این مقاله مراجعه کنید.

 

 منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/10/0-%d8%aa%d8%a7-100-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-tennis-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%88-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86/

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد